Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Rlundgren90
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 09:31:07
Bilmodell: Corolla T-sport Kompressor
Årsmodell: 2006
PostOrt: Mariestad

Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Rlundgren90 »

Hallå! Som rubriken lyder är ja på jakt efter efter en ny ljuddämpare till T-Sporten då det befintliga som sitter på har valt att ge upp. Va inne hos den lokala Toyotahandlaren hemma i stan och hörde mig för, men dom vill ha närmare 10 000 för dämparen och några rördelar, o ja tycker att det är i dyraste laget för en bil som har 10 år på nacken :shock: . Tänkte därför höra mig för här ifall det är någon som vet någon sida eller något företag som säljer piratdelar, eller iallafall billigare delar till Toyota?


Alternativet är väll att snickra ihop något eget, men då är ju den stora frågan vilken tillverkare man ska använda sig av, JT, Ferrita eller Simons, hur är dom i kvalitet och pris?

Mvh Robin.
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Bempa »

Oj, ja det va lite lätt dyrt, är det en TTE-dämpare på Compressor varianten? Eller är det samma som t-sport som kostar så där mycket?
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Rlundgren90
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 09:31:07
Bilmodell: Corolla T-sport Kompressor
Årsmodell: 2006
PostOrt: Mariestad

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Rlundgren90 »

Ja, lite väl saftigt! :cry: Det är en dämpare från TTE, är ganska säker på att denna dämpare enbart sitter på Compressorn då den grenar ut sig i två utblås, ett på höger sida, samt ett på vänster sida av bilen. På dom vanliga originaldämparna på T-sportarna, samt TTE-dämparen du kan köpa till så är det vad jag kan minnas bara ett utblås, o prislappen på den är 3500 kronor om jag inte kommer ihåg helt fel, så det är viss skillnad i pris. Nackdelen med att ha en lite ovanligare bilmodell är just att det allt som oftast kostar lite mer med reservdelar också :?


Har letat runt lite under förmiddagen men inte hittat något, så det lutar väll åt att jag får försöka snickra ihop något eget med hjälp av delar från JT eller Ferrita.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Glenn »

Det finns inte nåt rostfritt prestandasystem från dom japanska tillverkarna då ? typ HKS, Blitz osv ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av cheetah1 »

Inget fel på Simons heller. Körde deras lösa delar på en bil ett tag, och det gick utmärkt, ända tills besiktningen tyckte att jag skulle sätta dit lite större ljuddämpare för det lät för mycket, men det var ju mitt eget fel baserat på valet av dämpare...
Roffe
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:04:45
Bilmodell: rav 4 Starlet
Årsmodell: 1995
PostOrt: Kvibille
Land (Country): Sweden

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Roffe »

Rlundgren90 skrev:Hallå! Som rubriken lyder är ja på jakt efter efter en ny ljuddämpare till T-Sporten då det befintliga som sitter på har valt att ge upp. Va inne hos den lokala Toyotahandlaren hemma i stan och hörde mig för, men dom vill ha närmare 10 000 för dämparen och några rördelar, o ja tycker att det är i dyraste laget för en bil som har 10 år på nacken :shock: . Tänkte därför höra mig för här ifall det är någon som vet någon sida eller något företag som säljer piratdelar, eller iallafall billigare delar till Toyota?


Alternativet är väll att snickra ihop något eget, men då är ju den stora frågan vilken tillverkare man ska använda sig av, JT, Ferrita eller Simons, hur är dom i kvalitet och pris?

Mvh Robin.
Galaga
Inlägg: 51
Blev medlem: tor 25 nov 2010, 21:31:40
Bilmodell: Corolla E12
Årsmodell: 2005
PostOrt: Järfälla
Land (Country): Sverige

Re: Ljuddämpare Corolla T-sport kompressor

Inlägg av Galaga »

Det finns http://www.avgassystemet.se i Vallentuna som kan hjälpa dig om du inte fixat det redan föståss
Skriv svar