Partikelfilter och turbo

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
olacar
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 18 jan 2017, 21:12:14
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2008
PostOrt: Karlskrona

Partikelfilter och turbo

Inlägg av olacar »

Motorn till vår Toyota Corolla, diesel -08, skar och begagnad motor är inköpt, men det visar sig att även partikelfilter och turbo behöver bytas... Tips om var man kan hitta detta begagnat? Eller tips om det överhuvudtaget är lönt att satsa ytterligare på denna bil.
Alternativet jag funderar på är att försöka på tillbaka mina 20 000kr som jag lagt ut på den begagnade motorn och sedan skrota bilskrället.
Kan tillägga att ett par månader tidigare gick dieseltanken sönder (10 000kr) och ytterligare nån månad tidigare bromsbyten (7000kr), så ni förstår att man börjar bli trött och nästan desperat.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Partikelfilter och turbo

Inlägg av cheetah1 »

Oj! Låter som att du fått ett riktigt måndagsex. Hur långt har den gått? Skrota en -08 låter lite magstarkt, men å andra sidan är den ju faktiskt 9 år i år, så har den gått långt, säg 30k+, så kanske det kan kännas som bästa lösningen. Hur långt har motorn du har köpt gått?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Partikelfilter och turbo

Inlägg av Glenn »

Hur vet du att turbo och partikelfilter behöver bytas ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar