Byte av xenonlampa.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
TeemuH
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 25 jun 2013, 18:13:52
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2016
PostOrt: Gislaved
Land (Country): Sweden

Byte av xenonlampa.

Inlägg av TeemuH »

Hej!!
Har en avensis -04 och skall byta halvljus. Köpt nya xenon lampor o klarade av o byta ena sidan då jag tog ur bilbatteriet.
Men då till frågan hur jag skall göra för att byta lampan på andra sidan? måste jag skruva isär halva bilen eller? tyckte de var lögt o komma åt där så hittills bara bytt ena sidan =(.
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Byte av xenonlampa.

Inlägg av Inf3cted »

Är inte säker men går det inte lossa lykthuset o dra ut hela lyktan? :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Byte av xenonlampa.

Inlägg av cheetah1 »

Ah. Det går, men man måste använda en hand, och man ser inte vad man gör. Lyckades jag med mina stora händer så kan du också. :lol:
TeemuH
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 25 jun 2013, 18:13:52
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2016
PostOrt: Gislaved
Land (Country): Sweden

Re: Byte av xenonlampa.

Inlägg av TeemuH »

jo jag fick bort locket o lossade lampan men mig omöjligt o få ur lampan för den tar i överallt =s plus att jag skrapade upp hela handen i bökandet =)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Byte av xenonlampa.

Inlägg av cheetah1 »

Ja, jag minns inte riktigt, men jag minns att det var ett väldans pillande, både att få ut locket därifrån, och även lampan, i synnerhet med tanke på att man inte ser vad man gör. Har nåt minne av att jag använde en liten spegel för att se hur det satt också...
Skriv svar