Partikelfilter Toyota avensis 09

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
asa_ellenor
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 06 sep 2019, 11:30:05
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 9
PostOrt: 68630

Partikelfilter Toyota avensis 09

Inlägg av asa_ellenor »

Hej.
Funderar på att köpa en Toyota avensis diesel. Dock kör jag mest korta sträckor och vet inte om en diesel är riskabelt för mig då? Årsmodell 09. Tänkte mest på partikelfiltret. Brukar de sota igen och bli en dyr affär? Jag vet att en bensinmotor kanske skulle passa mig bättre men har också hört att många 2.0 bensin har problem med topplock och motorhaveri.
Någon som vet något om detta och kan ge mig råd eller tips? Bör jag undvika diesel eller?
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Partikelfilter Toyota avensis 09

Inlägg av riclin »

Problemen med rensade gängor till topplocken, löstes 2005. En 09a som är Avensis gen 3, är nog ganska skottsäker att köpa. Framförallt som bensinare. Kör du, som du skriver. Mest kortare sträckor, så bör du köpa en bensinare.
Skriv svar