Airbaglampa Toyota Aygo

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
luffarrock
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 20 jan 2020, 10:05:14
Årsmodell: 0
PostOrt: 78350

Airbaglampa Toyota Aygo

Inlägg av luffarrock »

Hej,

Har en fråga om airbaglampan på en 2010 Toyota Aygo. När jag med nyckeln deaktiverar airbagen på passagerarsidan så lyser airbaglampan på displayen hela tiden bilen är igång (den blinkar inte). Aktiverar jag airbagen igen så slocknar lampan.

Jag trodde det var helt i sin ordning men besiktningen undrade om det kunde vara rätt? (skumt tänkte dom borde ha sett det många gånger). Jag får för mig att lampan ska blinka om det är något fel, men känns som en dum grej att gissa sig på.

Någon som har koll?

Tack.
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: Airbaglampa Toyota Aygo

Inlägg av Muda »

Det är i sin ordning. Aygon har en väldigt enkel lösning för att stänga av airbagen. När du vrider av den kopplar den från tillförseln och bilen felindikerar (fast korrekt).
Skriv svar