Oj nu va det jag som snacka i nattmössan för många bilar och för mycket siffror.TGAW11 skrev:Enligt Haynes databook: Kompressionsförhållande 1:8.4 och tryck >= 8.8 bar för Supra Turbo 1989-1993 (motor 7M-GTE)
Turbo supran har ju lägre komp ja.
Oj nu va det jag som snacka i nattmössan för många bilar och för mycket siffror.TGAW11 skrev:Enligt Haynes databook: Kompressionsförhållande 1:8.4 och tryck >= 8.8 bar för Supra Turbo 1989-1993 (motor 7M-GTE)
Hm ja 8,8 bar är ju grovt räknat 8,9 cm2/kg så då verkar mina värden rätt så okej?Bellman skrev:Oj nu va det jag som snacka i nattmössan för många bilar och för mycket siffror.TGAW11 skrev:Enligt Haynes databook: Kompressionsförhållande 1:8.4 och tryck >= 8.8 bar för Supra Turbo 1989-1993 (motor 7M-GTE)
Turbo supran har ju lägre komp ja.
Ja men då är mina värden fortfarande "okej". Så det känns onödigt o riva motorn o byta kolvringar när värdena ändå duger.behr skrev:9-11 kg med max 1kg skillnad är det enligt toyota:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=EM&P=20
Edit:
Sidan 21 ska det ju vara för 7M-GTE. 9-10kg då:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=EM&P=21
Jo men något är det ju som är galet om den dricker massa olja.TommyToo skrev:Ja men då är mina värden fortfarande "okej". Så det känns onödigt o riva motorn o byta kolvringar när värdena ändå duger.behr skrev:9-11 kg med max 1kg skillnad är det enligt toyota:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=EM&P=20
Edit:
Sidan 21 ska det ju vara för 7M-GTE. 9-10kg då:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=EM&P=21
Ja i alla fall om man har en öppen dump så att lmm tror lite fel. men rent original bör den ju inte få för mycket soppa.melker skrev:dom flesta mk3orna ryker svart under gaspådrag får mycke bensin orginalt