Byta spindelled på bärarmen, KE20/KE70

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Byta spindelled på bärarmen, KE20/KE70

Inlägg av Johnny Blade »

Autoexpertens bild säger att det är en sån här låsring,men då borde man väl se det?
Bild
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Byta spindelled på bärarmen, KE20/KE70

Inlägg av nikwal »

När jag bytte på celicasupran så har jag för mig att jag hade ett lagom stort rör som jag höll mot nåt stabilt och på undersidan och sen slog jag på spindelleden med en stor slägga på gängan,, PANG sa dom så flög dom loss.. sen hur bra metod det är kan man väl diskutera,jag hade just då tröttnat och surnat till lite så då gick det lätt ;-)
E85 wants to be free!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Byta spindelled på bärarmen, KE20/KE70

Inlägg av Johnny Blade »

nikwal skrev:När jag bytte på celicasupran så har jag för mig att jag hade ett lagom stort rör som jag höll mot nåt stabilt och på undersidan och sen slog jag på spindelleden med en stor slägga på gängan,, PANG sa dom så flög dom loss.. sen hur bra metod det är kan man väl diskutera,jag hade just då tröttnat och surnat till lite så då gick det lätt ;-)
Det låter likt min metod.En stor hylsa,en träklots och en sandfylld slägga använde jag.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar