Någon som vet gradantalet till tändningför avensis 7A/FE

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
troll1an
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 mar 2009, 21:20:03
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 1998
PostOrt: Katrineholm

Någon som vet gradantalet till tändningför avensis 7A/FE

Inlägg av troll1an »

Hallå där igen! Nu när äntligen Avesisen startat efter mycket skruva skulle jag provköra den o den är så slö!Har tyvärr ingen kåpa till vevaxeln,plastkåpan med markering för hur veven ska stå,har tagit över bilen från en som skruvat isär men ej fått i hop den igen,så jag vet inte hur 1,ans kolv ska stå i förhållande till tändningen,hur många grader föd???Finns på skroten men de ville inte sälja den lös!!!Eller finns det någon markering på blocket jag kan gå efter,nu står den förmodligen 0 grader.Eller någon som har någon bild på hur allt ska stå?Kammarna o vev?MVH Niclas
Vossen
Inlägg: 125
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 20:01:50
Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
Årsmodell: 99
PostOrt: Floda
Land (Country): Sverige

Re: Någon som vet gradantalet till tändningför avensis 7A/FE

Inlägg av Vossen »

troll1an skrev:Hallå där igen! Nu när äntligen Avesisen startat efter mycket skruva skulle jag provköra den o den är så slö!Har tyvärr ingen kåpa till vevaxeln,plastkåpan med markering för hur veven ska stå,har tagit över bilen från en som skruvat isär men ej fått i hop den igen,så jag vet inte hur 1,ans kolv ska stå i förhållande till tändningen,hur många grader föd???Finns på skroten men de ville inte sälja den lös!!!Eller finns det någon markering på blocket jag kan gå efter,nu står den förmodligen 0 grader.Eller någon som har någon bild på hur allt ska stå?Kammarna o vev?MVH Niclas

10 graders förtändning men du måste bygla 2 st stift i diagnosuttaget kmr inte ihåg vilka

om du lossar ventilkåpan och kollar på bägge kamaxeldreven så har dom 2 st pluppar på baksidanom skall stå imot varandra då är kammarna nollade och motorn med om du nu har satt ihop kamremmen rätt

finns en markering på blocket på vissa avensis 7afe nere på veven gör rent med med ågon sprej o se
Skriv svar