1MZ-FE Camry V6 ( Mr2 )

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

1MZ-FE Camry V6 ( Mr2 )

Inlägg av Latino »

Nu kör vi igång projektet Mr2 V6, förmodligen hämtas prylarna i veckan beroende på svar.
Det blir en 1MZ-FE då tillgången på 3MZ-FE är begränsad + att jag har fått bättre priser på 1MZ-FE motorerna.

Frågan gäller motorn Camry V6 1MZ-FE

1) Är kabelhärvan samma på bilar tillverkade mellan 1997-2000
2) Sitter startspärren i ECU'n
3) Kan jag ta ECU/kabelhärva/tändning från en bil "år 1997" och kombinera den med en annan motor från samma årsmodell.
4) Kan någon fixa oss el-schema eller tips på vart vi kan köpa den
Latino
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:30:23
Bilmodell: Mr2
Årsmodell: 0
PostOrt: Boxholm
Land (Country): Sverige

Re: 1MZ-FE Camry V6 ( Mr2 )

Inlägg av Latino »

Latino skrev:Nu kör vi igång projektet Mr2 V6, förmodligen hämtas prylarna i veckan beroende på svar.
Det blir en 1MZ-FE då tillgången på 3MZ-FE är begränsad + att jag har fått bättre priser på 1MZ-FE motorerna.

Frågan gäller motorn Camry V6 1MZ-FE

1) Är kabelhärvan samma på bilar tillverkade mellan 1997-2000
2) Sitter startspärren i ECU'n
3) Kan jag ta ECU/kabelhärva/tändning från en bil "år 1997" och kombinera den med en annan motor från samma årsmodell.
4) Kan någon fixa oss el-schema eller tips på vart vi kan köpa den

Får bli längre fram i tiden bilen såldes !
Skriv svar