Bromsok och bromsreducering

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Codriver
Pay User
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 06:50:55
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1988
PostOrt: Östersund
Land (Country): Sverige
Ort: Östersund

Bromsok och bromsreducering

Inlägg av Codriver »

Jag har en Celica GTI från -86 eller -87 och undrar om det är lika bromsok bak på andra Toyotamodeller? Kanske till och med ok som passar men som har lite större kolvdiameter?
Bilen är en folkracebil och därav har jag lite dålig koll på årsmodellen. ;)
Anledningen är att vi har en skrot där man kan plocka lite själv och där finns en del typ Camry etc.

Hittar ingen bromsreduceringsventil till bakhjulen. Men kanske har jag letat för dåligt. Sitter det en sådan, eller sker fördeilningen mellan fram och bakhjul i huvudcylindern?
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Bromsok och bromsreducering

Inlägg av Gt-4 »

Oken kan jag inte svara på. Men reducerventilen är jag ganska säker på att den sitter i ABS:en, kan ha fel där också. Nån annan kanske vet säkert. :)
Codriver
Pay User
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 06:50:55
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1988
PostOrt: Östersund
Land (Country): Sverige
Ort: Östersund

Re: Bromsok och bromsreducering

Inlägg av Codriver »

Oken är samma som på Carina II 87-92 har jag fått reda på.

Men det är inte ABS på min bil, men sitter nog i huvudsylindern på något sätt tror jag.
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
Skriv svar