kylsystemet muppar på mr2:an (nu med filmsekvens)

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: kylsystemet muppar på mr2:an

Inlägg av cheetah1 »

fredrik mkIII skrev:sådan där optik kamera eller vad det heter
Ett boroskop? ;)
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: kylsystemet muppar på mr2:an

Inlägg av fredrik mkIII »

fick precis av toppen och ser inga fel på varesig topp packning eller block... ska äta mat och sedan skevhetsmäta.... kan det vara turbo som läcker avgaser till kylet kanske?

katten var totalskrot iaf. massa vattendroppar på insida av downpipe hitta jag också men inga före turbo ser det ut som :shock: .

mvh fredrik
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: kylsystemet muppar på mr2:an

Inlägg av fredrik mkIII »

nu blir jag lite sne... toppen är plan. turbon värkar okej. någon som har tipps på hur man kan kolla hur hel den är i tätningar utan att plocka isär.. jag har fyllt vattenkanalerna med vatten och trycksatt dem lite lätt ser inte att det kommer något ur varken turbindel eller kompressordel. har även sugit i vattendelen och det värkar väldigt tätt.

har kollat gas spjäll som har vattenkanal i sig men det är tätt också. insug har väl inga vattenledningar?

la upp klipp jag spelade in innan isär rivning på hur den tryckte ur sig vatten vid gaspådrag

http://www.youtube.com/watch?v=dgP4SJm5eQA

lägg märke till lilla struten som sticker upp ur motorluckan...som altså är droppslangen från expansionskärlet..

mvh fredrik
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar