Lossnad innerskärm Avesis 2007

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
MatteFredde
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 18:17:24
Bilmodell: Avensis halvcombi, 2L motor
Årsmodell: 2007

Lossnad innerskärm Avesis 2007

Inlägg av MatteFredde »

Kanske kan någon svara på följande.
Innerskärm i främre vänstra julhus lossnade och flög av under körning. Jag märkte att jag körde över någonting men trodde att det var något som hade legat på vägen. Väl hemkommen, efter 2 mils körning, upptäckte jag att innerskärmen saknades samt att ett hål slagits upp på en vit plastbehållare, sittande bakom innerskärmens främre del under stänkskärmen. Behållaren var tom på vätska. Är behållaren ett expansionskärl för kylarvattnet? Är det lämpligt att köra mer med bilen trots att tanken är söndrig och tom?

Tacksam för kommentarer
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Lossnad innerskärm Avesis 2007

Inlägg av PierreW »

MatteFredde skrev:Kanske kan någon svara på följande.
Innerskärm i främre vänstra julhus lossnade och flög av under körning. Jag märkte att jag körde över någonting men trodde att det var något som hade legat på vägen. Väl hemkommen, efter 2 mils körning, upptäckte jag att innerskärmen saknades samt att ett hål slagits upp på en vit plastbehållare, sittande bakom innerskärmens främre del under stänkskärmen. Behållaren var tom på vätska. Är behållaren ett expansionskärl för kylarvattnet? Är det lämpligt att köra mer med bilen trots att tanken är söndrig och tom?

Tacksam för kommentarer
Den vita burken på vänster sida är en ljuddämpare som luften passerar före filterboxen så de skall inte vara nån fara. Men på längre sikt kommer troligen luftfiltret bli mer igensatt än vanligt.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Lossnad innerskärm Avesis 2007

Inlägg av Dale »

Det kan inte vara behållaren till lykt/vindrutespolaren då?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Lossnad innerskärm Avesis 2007

Inlägg av PierreW »

Dale skrev:Det kan inte vara behållaren till lykt/vindrutespolaren då?
Nej den sitter på höger sida. Samma behållare till alla spolare på bilen.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar