Bränslepumpen.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
stuffe
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 19:38:31
Bilmodell: toyota corolla
Årsmodell: 1988

Bränslepumpen.

Inlägg av stuffe »

AAargh. Har ju tidigare frågat angående svårstartad corolla. Nu är den död... Startmotorn går så som den ska. Men dn tänder inte. Har efter att ha kollat tändstift,tändkablar,fördelarlock och rotor. Bytt bränslefiltret konstaterat att det kommer inte soppa fram till filtret längre. Byte av pump... Hur i H-E kommer jag åt pumpen som sitter i tanken enligt allt och alla(Har beställt från skroten)??? Hitter mängdgivaren under baksätet men inte pumpen.

Mvh. Stuffe.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Bränslepumpen.

Inlägg av cheetah1 »

Är det en förgasar-rolla så sitter inte pumpen i tanken utan på motorn, väl?
stuffe
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 19:38:31
Bilmodell: toyota corolla
Årsmodell: 1988

Re: Bränslepumpen.

Inlägg av stuffe »

Ja, jag kan inget om det här. Så jag var inne på Lycksele bildemonterings hemsida och sökte med registreringsnummret. Och där står det att det är i tanken pumpen ska vara i. Men var?
Skriv svar