Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Inlägg av Suprafan »

Det får väl vara 5% skillnad i rullomkrets?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Inlägg av Dale »

Suprafan skrev:Det får väl vara 5% skillnad i rullomkrets?
Hatar nya VV / Transportstyrelsens hemsidor. 5% jo, så har jag läst med tills jag fann dokumentet på VV / Transportstyrelsens hemsida att det var nått om EU. Läste att det fick vara max 2% större eller 2% mindre (blir ju då 4%). Hittar inte igen sidan då deras obefintliga sökfunktion suger. På http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... personbil/ står det typ "ha en rullningsomkrets som inte leder till felvisning av hastighetsmätaren." Betyder ju att orginaldimension är olaglig då hastighetsmätaren visar för lite.

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... cument&m=2 står det typ "innom dom tillåtna gränserna." Men vad är gränserna då?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Inlägg av Johannes Rydberg »

hej igen. köpte 15 tummarna. 205*55 fälgarna var i riktigt bra skick. och ser lite ut som porshe carrea cup fälgarna typ. inte riktigt men likanr dom mkt. passar rätt bra på celican och hyffsat snygga.

navet var 63,3 mm så jag köpte distanser som fixade det problemet då celicans nav är 54,1mm 150kr

fälgarna gjorde bilen lägre. så nu känns den som en gokart. och den är mkt mer stötigare. samt mer vägljud.

den har riktigt vass väghållning. och känns lite piggare av nån konstig annledningl kan det bero på mindre rullokrets?

styrningen är mer direkt och har ett fjädrande motstånd när man svänger(den vill vara centrerad ) ratten vill ha mitt läge. så svängningen är oroligare liksom. blir lite ryckigt. men det är väl skillnad mot 175 *80 14 somn jag hade innan

:roll:


är mkt nöjd iaf. visst hade det fått plats större. men jag vill ha billiga däck .
Bilagor
20090508(001).jpg
20090508(001).jpg (141.91 KiB) Visad 1683 gånger
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Inlägg av Johannes Rydberg »

okej då dom är lite små. :roll: men jag är nöjd iaf :roll: en liten sänkning är på plats nu ;)
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Passar avensis 04 fälgar op celica st162?

Inlägg av Johannes Rydberg »

jag var så himla rädd för att öka rullomkretsen mer än dom+ 2%jag har nu för att dom gamla tog i rätt fett. gick inte ens att köra
när dom var monterade bak.
Skriv svar