Bakaxel Pinion packning?!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Bakaxel Pinion packning?!

Inlägg av Zoomorphic »

Vet någon vad det är för pinion packning till en bakaxel som heter F312 eller F314 som sitter i en celica ra28 gt...Jag har kollat i toyotas register o dom får bara packningar som passar bakaxeln T292 som sitter i vanliga celica ra23 och vanliga svenska celica ra28. Vet någon vilken packning som ska vara där o var jag kan hitta den eller en likvärdig en. Kanske en nyare bil har den packning som jag behöver? Packningen ska vara ca 74mm eller om det var 77mm kommer inte ihåg men kan kolla upp. Har bilder av pinion packningen från T292, o jag behöver en likadan fast bara en större en. Kan någon hjälpa mig med detta??!!
Bygger hellre än kör!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Bakaxel Pinion packning?!

Inlägg av Johnny Blade »

Det finns många nyare Toyotor som har "F-diff",tex Model F och Previa.
Prova 90311-38133 (det är själva packboxen alltså).

38x74x11.Det ska tydligen vara måttet på den packboxen.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar