Interiörs bekymmer...

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Mr Tvau
Inlägg: 17
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 18:42:57
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Ängelholm
Ort: Ängelholm

Interiörs bekymmer...

Inlägg av Mr Tvau »

Skulle igår ta ut facket som sitter under stereon och ovanför AC: reglagen för att ersätta med mätare på min Mr2 -91... Men det satt fast och jag kunde inte hitta några skruvar varken runt om det eller känna några på baksidan...

Finns det någon som vet hur man ska bära sig åt för att inte bryta sönder det i småbitar?
Hagan
Pay User
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:43:27
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Grevie
Land (Country): Sverige
Ort: Grevie

Re: Interiörs bekymmer...

Inlägg av Hagan »

Du får först ta fyra skruvar som håller både stereon och det där facket som du vill ta av, sen sitter facket fast med ytterligare fyra skruvar från sidan. Lite svårt att förklara med bara text men det är skruvat fast så bryt inte mer, ska se om jag kan hitta en bild någonstans.

Mvh Håkan
Mr Tvau
Inlägg: 17
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 18:42:57
Bilmodell: MR2 Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Ängelholm
Ort: Ängelholm

Re: Interiörs bekymmer...

Inlägg av Mr Tvau »

Tack, jag ska göra ett nytt försök under morgondagen... Men kan man komma åt skruvarna genom att bara ta ut stereon eller måste man ta av hela panelen som allt sitter i? Kan du få fram några bilder så hade det varit kanon...

// Joel
Hagan
Pay User
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:43:27
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Grevie
Land (Country): Sverige
Ort: Grevie

Re: Interiörs bekymmer...

Inlägg av Hagan »

Ja, du måste ta av hela plastpanelen som sitter över alltihopa sen kommer du åt fyra skruvar som håller både bilstereo och det som du vill ha av. Har hittat en bild men den säger tyvärr inte så mycket.

http://www.toyodiy.com/parts/p_U_1993_T ... _5501.html
Skriv svar