Toyota Crown -67

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Användarens profilbild
Forza_Laverda
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 16 jan 2014, 09:46:15
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1967
PostOrt: Henån
Land (Country): Sverige

Toyota Crown -67

Inlägg av Forza_Laverda »

Hejsan.
Jag eller egentligen min son är nyblivna ägare till en Classic Toyota Crown Pickup.
Den är i dagsläget registrerad som A-Traktor och kommer väl att bli så i några år till ;-)
Tyvärr har originalmotorn och växellådan inte ingått i köpet utan dessa skall ersättas med något passande under våren.
Vi söker all information om denna modellen!
Vi har letat efter t.ex. bilder på Internet men inte hittat något bra.
Finns det någon som har eller vet var man kan hitta t.ex elschema eller någon typ av rep.handbok?
Tacksam för svar.
Uffe
Bilagor
En bil från annonsen som vi nappade på :-)
En bil från annonsen som vi nappade på :-)
8008726626.jpg (46.72 KiB) Visad 12564 gånger
Crown
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 25 jun 2016, 14:14:42
PostOrt: Upplands Väsby

Re: Toyota Crown -67

Inlägg av Crown »

Har du hittat nåra delar till din pickup? Jag har en likadan fast en 68:a.
Användarens profilbild
Forza_Laverda
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 16 jan 2014, 09:46:15
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1967
PostOrt: Henån
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Crown -67

Inlägg av Forza_Laverda »

Hejsan.

Nej egentligen inte.
Verkar inte växa på träd ;-)
Har din samma front som våran?
Har hittat en del Crownar med den senare fronten men ingen med vår.
Verkar vara en "skarvmodell" mellan olika karossutformningar.
//Uffe
Skriv svar