Kopplingsdiagram torkare.

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Kopplingsdiagram torkare.

Inlägg av Zoomorphic »

Vet nån kopplings diagrammet till torkarna till fram lysene på corollerna samt celicorna början av 70? Eller rent kan berätta hur det ska sitta? Ska det rent sitta till torkar brytare i rattstången, motorn har 4 poler/trådar. All hjälp uppskattas.Hittar ingen bild men hoppas nån förstår vad jag menar.

Mvh Michael
Bygger hellre än kör!
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Re: Kopplingsdiagram torkare.

Inlägg av Zoomorphic »

Nån som har torkare vet ni om det ska sitta en separat pump/behållare till strålkastartorkarna eller inte? Skulle va bra om det är nån som vet?

Mvh Michael
Bygger hellre än kör!
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kopplingsdiagram torkare.

Inlägg av cheetah1 »

Är det RA23:an det gäller? För jag hade en RA23:a och jag kan inte minnas att den hade några torkare på strålkastarna..? Splare hade den däremot, men hur det var kopplat kollade jag aldrig.
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Re: Kopplingsdiagram torkare.

Inlägg av Zoomorphic »

Det är en ta22 som jag håller på med men har kollat över diagram och ritningar, och det ända jag inte ser är om det är en separat behållare för strålkastartorkarna eller inte. Är väldigt osäker för självaste original härvan för torkarna når ju inte original behållaren heller.

Tacksam för hjälp, Mvh Michael
Bygger hellre än kör!
Skriv svar