Innertak ta22

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Thompa
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 16 sep 2012, 21:47:15
Bilmodell: Ta22
Årsmodell: 74
Ort: Hällefors

Innertak ta22

Inlägg av Thompa »

Håller på att renovera en celica ta22 , skulle vilja plocka bort innertaket för att inte förstöra det under rostlagningen, men går det att montera upp det igen och få det bra ? Nån som har gjort det ? Tips

Thomas
Paxman
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 21 jul 2013, 21:16:42
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 1976
PostOrt: Stockholm

Re: Innertak ta22

Inlägg av Paxman »

Sent svar men visst går det att få det bra!

Jag bytte hela plåttaket på min bil (i och för sig en RA23 men det är säkert väldigt lika) och det gamla innertaket var bara trasor. Jag passade på att limma på rejäl ljuddämpning mot insidan av plåttaket och sedan innertaket. Är man bara noggrann och inte stressar går det fint att få bra spänning. Vinylen är bara vikt runt plåten och limmad med kontaktlim och gör man bara på samma sätt när det ska tillbaka blir det bra. Vinylen har ju "minne" av hur det suttit i alla år så det är bara att följa vecken.

Mvh
Fred
Skriv svar