Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Bilder och filmer som har med Toyota eller annat motorrelaterat att göra.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Dale »

MR2 GTi får dra 1000 kilo. Turbon får inte dra nått alls. Iaf på dom 9 jag kollade på.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Cyrix »

Dale skrev:MR2 GTi får dra 1000 kilo. Turbon får inte dra nått alls. Iaf på dom 9 jag kollade på.
Varför skulle det vara skillnad på turbo och gti?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Dale »

Cyrix skrev:
Dale skrev:MR2 GTi får dra 1000 kilo. Turbon får inte dra nått alls. Iaf på dom 9 jag kollade på.
Varför skulle det vara skillnad på turbo och gti?
Ingen aning men de kan ju vara nått med vikten. Hur bakvagn/chassie skiljer sig åt mellan modellerna vet du nog mer än jag iaf. Fast med tanke på vad bilprövarna släpper igenom går de nog å få igenom en turbo med drag me. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Glenn »

kom vi inte fram till i en tidigare tråd att *ALLA* bilar får ha dragkrok ? fast dom får inte dra mycket om man inte har godkännande från tillverkaren ?

Kan det inte vara så att det helt enkelt inte finns nån turbo reggad med dragkrok, och därför finns det inga siffror ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Johnny Blade »

Jag har drag på Camryn,men det står "DRAGANNORDNING FÅR ENDAST ANVÄNDAS TILL CYKELSTÄLL" i papperen.;)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Vesa »

Lika intressant är det med en krok på en KE20 men om nån är sugen så har jag en :?: :D
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:kom vi inte fram till i en tidigare tråd att *ALLA* bilar får ha dragkrok ? fast dom får inte dra mycket om man inte har godkännande från tillverkaren ?

Kan det inte vara så att det helt enkelt inte finns nån turbo reggad med dragkrok, och därför finns det inga siffror ?
Vet inte hur de var men typ alla bilar får ha dragkrok men de e inte säkert att alla får dra någonting. De e som typ cykelställ som Johnny Blade skrev. Enligt Toyota får inte MR2 turbo dra någonting men varför har jag inte fått nått svar på. Får ett fordon dra något så står det på dom nya registreringsbevisen oavsett bilen är utrustad med drag eller inte. Finns en ruta för kopplingsanordning där det kan stå "Demonterbar kula" eller "Kula" i.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Cyrix »

Dale skrev:Ingen aning men de kan ju vara nått med vikten. Hur bakvagn/chassie skiljer sig åt mellan modellerna vet du nog mer än jag iaf. Fast med tanke på vad bilprövarna släpper igenom går de nog å få igenom en turbo med drag me. ;-)

Chassi bromsar mm, är identiskt på en gti och en turbo. Turbon är är dock 20-30kg tyngre, eller oftast ännu tyngre, med tanke på att dom oftast har mer utrustning i form av AC, farthållare mm.
Kollar man fordonsinfo på min bil, så saknas uppgiften "Max släpvagnsvikt, kg:" och "Max släpvagnsvikt kg, obromsad:" däremot så står det: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1410
regnummer: TRO778 om nån mer vill kolla.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Dale »

Cyrix skrev:
Dale skrev:Ingen aning men de kan ju vara nått med vikten. Hur bakvagn/chassie skiljer sig åt mellan modellerna vet du nog mer än jag iaf. Fast med tanke på vad bilprövarna släpper igenom går de nog å få igenom en turbo med drag me. ;-)

Chassi bromsar mm, är identiskt på en gti och en turbo. Turbon är är dock 20-30kg tyngre, eller oftast ännu tyngre, med tanke på att dom oftast har mer utrustning i form av AC, farthållare mm.
Kollar man fordonsinfo på min bil, så saknas uppgiften "Max släpvagnsvikt, kg:" och "Max släpvagnsvikt kg, obromsad:" däremot så står det: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1410
regnummer: TRO778 om nån mer vill kolla.
Jo men ingenting på "Max släpvagnsvikt, kg:" eller "Max släpvagnsvikt kg, obromsad:". Max med B-behörighet är samma som bilens tjänstevikt då man inte får dra nått som är tyngre än bilens tjänstevikt med B-behörighet.

Skulle tro att med ett kultryck på runt 70-100 kilo så blir det för mycket vikt på bakaxeln på turbon.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Är det nån som har detta på sin Mr2:a?

Inlägg av Cyrix »

Dale skrev: Jo men ingenting på "Max släpvagnsvikt, kg:" eller "Max släpvagnsvikt kg, obromsad:". Max med B-behörighet är samma som bilens tjänstevikt då man inte får dra nått som är tyngre än bilens tjänstevikt med B-behörighet.

Skulle tro att med ett kultryck på runt 70-100 kilo så blir det för mycket vikt på bakaxeln på turbon.
Äsch då, gick hur fint som helst att köra 300kg flytspackel i bagagen:)
Ok då, liiiite svårt att svänga var det kanske......
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Skriv svar