Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Jonssown
- Inlägg: 16
- Blev medlem: lör 03 feb 2018, 12:40:14
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Mora
- Land (Country): Sverige
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Känns nästan som att det sitter ett annat sprut i OEM-boxen, Blitz Access, SARD, etc eller något annat. Spikar den på 99 Shell V-Power också, eller vad kör du för bränsle?
Hade varit intressant att höra hur ECUMaster fungerar på 3SGTE Rev3, går du den rutten så får du se till att mata information i tråden.
Hade varit intressant att höra hur ECUMaster fungerar på 3SGTE Rev3, går du den rutten så får du se till att mata information i tråden.
Toyota Celica GT-Four ST205 (EU-Spec) - 1995
- Spiidfriik
- Inlägg: 157
- Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Jag har tänkt samma tanke, men eftersom den uppför sej lika bedrövligt med två olika ECU så... Nu har jag inte provat om den spikar med den andra boxen också, men även om den inte gör det återstår problemet med att den fetar så man storknar.
Närmaste mack med V-Power är tyvärr 50 mil bort. Vi får nöja oss med 98. Eller E85.
Eftersom jag har ett VEMS ink universalhärva på hyllan ligger det nära till hands att använda det.
Närmaste mack med V-Power är tyvärr 50 mil bort. Vi får nöja oss med 98. Eller E85.
Eftersom jag har ett VEMS ink universalhärva på hyllan ligger det nära till hands att använda det.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4814
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Bara som en notering, V-power är inte 99 oktan längre, nån test som gjordes för några år sen sa att det snarare var 96-97, det var iaf lägre än 98 oktan hos andra mackar.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Spiidfriik
- Inlägg: 157
- Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
WTF!?
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4814
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Ja, när shell sålde sin verksamhet till ST1 (även shellmärkta stationer använder afaik ST1-soppa) så försvann den "riktiga" V-powern och dom påstår inte längre att den är 99 oktan.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Spiidfriik
- Inlägg: 157
- Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Ofan! Där ser man... Surt för er som faktiskt hade tillgång tidigare.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4814
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Jag märkte faktiskt ingen skillnad mellan V-power och dåvarande statoils 98-oktan i ST205'an så jag brukade tanka 98 då det var enklare att få tag på och jag har kort där..
Mellan 95 och 98 däremot är det ju som natt och dag på ST205'an.. i min 9-5 Aero där det faktiskt är rekommenderat med 98 märker jag däremot inte nån skillnad mellan 95 och 98..
Mellan 95 och 98 däremot är det ju som natt och dag på ST205'an.. i min 9-5 Aero där det faktiskt är rekommenderat med 98 märker jag däremot inte nån skillnad mellan 95 och 98..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Inte för att det borde behövas men du kan ju kika på vatteninsprut om du inte byter sprutet. Lär hjälpa då även original ECUn kör ganska aggressiv tändning. Kyler inifrån och håller förbränningskammarna rena o fina från sot också.
Vid vilket laddtryck spikade den?
Vid vilket laddtryck spikade den?
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- Spiidfriik
- Inlägg: 157
- Blev medlem: tor 03 dec 2015, 09:15:34
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205 JDM
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Piteå
- Ort: Piteå
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Jo, vattensprut skulle hjälpa. Men känns som plåster på en okänd inre blödning. Har inte gjort nåt än, men det lutar kraftigt åt att byta sprut. Det ska ju ändå göras förr eller senare.
Just nu funderar jag på att köpa nåt körklart för stunden. Sommaren rinner iväg...
Laddar drygt baret, peakar på 1,1. Har kopplat bort solenoiden och kör laddtryck rakt in i wg-klockan men ändå 1,1.
Just nu funderar jag på att köpa nåt körklart för stunden. Sommaren rinner iväg...
Laddar drygt baret, peakar på 1,1. Har kopplat bort solenoiden och kör laddtryck rakt in i wg-klockan men ändå 1,1.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Spiidfriik's Celica ST205 JDM -94
Ja, ett annat sprut är inte fel. Har Megasquirt extra till min 165 med Gen3 motor och EMU-sprut i supran. Det är roligt att trixa med.
Låter ju väldigt konstigt att den skulle spika på det sättet med original tändning så länge det inte är något fel på bränslet eller Laddluftkylningen.
Knacksenorn brukar ju ta hand om spikningar genom att backa tändningen så bilen känns orkeslös. Vid riktigt elaka knackningar brukar tom knacksenorn till och med gå sönder vilket genererar felkod. Funkar Check Engine lampan när du byglar i diagnosurtaget?
Kolla tändningen igen? Jag lyckades få min tändning fel vid ett tillfälle trots att jag dubbelkollade.
Kanske backa den ett par grader till 8gr tom det finns vissa som gör när man laddar mycket. Men fyll upp med ny soppa först om det nu bara va dålig soppa.
Min gen 3 har också laddat runt 1 bar med original WG på fjädertryck senaste gångerna, det är inte helt ovanligt pga avgashusets utformning.
För står att du känner dig uppgiven men ge inte upp...
Låter ju väldigt konstigt att den skulle spika på det sättet med original tändning så länge det inte är något fel på bränslet eller Laddluftkylningen.
Knacksenorn brukar ju ta hand om spikningar genom att backa tändningen så bilen känns orkeslös. Vid riktigt elaka knackningar brukar tom knacksenorn till och med gå sönder vilket genererar felkod. Funkar Check Engine lampan när du byglar i diagnosurtaget?
Kolla tändningen igen? Jag lyckades få min tändning fel vid ett tillfälle trots att jag dubbelkollade.
Kanske backa den ett par grader till 8gr tom det finns vissa som gör när man laddar mycket. Men fyll upp med ny soppa först om det nu bara va dålig soppa.
Min gen 3 har också laddat runt 1 bar med original WG på fjädertryck senaste gångerna, det är inte helt ovanligt pga avgashusets utformning.
För står att du känner dig uppgiven men ge inte upp...
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd