Glenn skrev:Ja, men nu har väl inte din bil automatiskt halvljus ? ..det har inte svensksålda ST202'or iaf, och inte heller ST205'or enligt toyotas elschema, däremot kanadensiska(!) har det, men det var lite för jobbigt att bygga om har jag för mej, jag kollade på det nämligen då jag HATAR avsaknad av automatiskt halvljus.
Jodå! Min svensksålda har automatiskt halvljus. Sen vågar inte jag svara på vart och när dom fixade det på bilen men det vore ju intressant att kanske få reda på

Det enda som är släckt i läge 0 (läge: off) är instrumentbelysningen :/
PierreW skrev:
De 2 svensksålda st205orna som vi hade inne på Toyotaverkstan hade automatiskt dimljus och p-ljus på noll läget, vred man ett snäpp slocknade dimljusen och instrumentet tändes, ett snäpp till och halvljuset tändes.
Har för mig att det fanns ett fjärde läge som hette auto där halvljuset var styrt på tändning eller ljussensor på instrumentbrädan.
Ungefär sådär var min röda,
svensksålda st182 (med flip-lysen) kopplad fast i det fjärde läget åkte flip-lysena upp:
Läge 0: Automatiskt halvljus fast dimljusen (varselljusen) var tända istället
nästa läge: Enbart p-ljus
nästa läge: P-ljus med möjlighet att tända dimljusen på dimljus-ratten
sista läget: flip-lysena (halvljusen) åkte upp och tändes
Tyvärr har någon, på min st205 kopplat om dimljusen så att dom tänds via en separat knapp inne i kupén... och just nu går dom inte alls att tända i inga lägen och jag vet ännu inte vad som hänt. Skulle gärna vilja ha det som på min st182 med enbart dimljus och p-ljus i läge: 0... och precis även som dom två st205 som du (PierreW) hade inne på verkstaden.