Toyota Celica St205 Gt4!

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica St205 Gt4!

Inlägg av Glenn »

..Eller också följer man instruktionerna i instruktionsboken så kan man lätt fylla den själv, UTAN att få felkod :)

ST165 hade ju samma problem, och samma lösning..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Toyota Celica St205 Gt4!

Inlägg av Fnys »

Glenn skrev:..Eller också följer man instruktionerna i instruktionsboken så kan man lätt fylla den själv, UTAN att få felkod :)

Vi gör ju det :)
Toyota 3S-GTE Engine Repair manual supplement skrev:"If the coolant level is not sufficient, add coolant until the coolant level is close to the top of the filler hole"
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Celica St205 Gt4!

Inlägg av Glenn »

Fast jag syftar på användarmanualen, bilens instruktionsbok alltså, där står det HUR man gör för att fylla, iaf gjorde det så i ST165-manualen, och det är samma procedur på ST205 (orkar inte gå ut och kolla i min ST205-manual men jag utgår ifrån att det står likadant där.)

Med reservation för detaljer afterssom det var typ 15+ år sen jag läste det i manualen så ska man ha tändningen på, toppfylla, trycka gaspedalen i botten X antal gånger (10?), då sjunker nivån varvid man toppfyller igen och trycker gaspedalen i botten X antal gånger igen och toppfyller och upprepar så tills det inte går i mera.

Det som händer när man gör det är att man tvångskör intercoolerns cirkulationspump, varvid man både drar runt vätskan och luftar ur systemet samtidigt (efterssom locket är öppet).

Gör man inte det så kommer felkoden som ett brev på posten efter ett tag efterssom man fyllt i för lite.

..Jag har nog troligen berättat detta typ 10 gånger i olika trådar på TCS vid det här laget :)


..Dock får man ju som bekant ibland denna felkod ändå, för min del händer det dock nästan enbart när temperaturen växlar kraftigt, hade samma problem på min ST165, men dom har ju typ samma lösning också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar