Störande

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Störande

Inlägg av Zoomorphic »

Jäklar så störande att man inte kan lägga upp en bild som är större än 250kb, har velat då och då berätta om projektet man håller på med och lägga upp bilder. Men när man då inser gång på gång att filen man ska lägga upp är för stor tar ju orken av en och sen ids man inte mer.
Bygger hellre än kör!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Störande

Inlägg av Glenn »

Det finns en plugin till phpbb som klarar av att skala om bilderna medans man laddar upp.

Den är dock lite småjobbig att få igång vill jag minnas, men jag vet flera phpbb-forum som kör den, och det är attans smidigt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
togah
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 30 jan 2014, 16:45:51
Bilmodell: 4 hjul
Årsmodell: 0
PostOrt: linköping

Re: Störande

Inlägg av togah »

Vet du vad den heter eller vart man får fatt på denna plugin?

tack på förhand
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Störande

Inlägg av cheetah1 »

Eller också låter du bli att använda forumet som uppladdningsmedium, utan använder istället en tjänst som exempelvis photobucket.com som även har automatisk omskalning efter behov.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Störande

Inlägg av Glenn »

..det är bara så trist när bilderna försvinner från den tjänsten och alal bilder i tråden är borta.. ..har ju hänt "några" gånger"..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Störande

Inlägg av cheetah1 »

Från photobucket? Jag har haft mitt konto sen 2006 och har än sålänge aldrig blivit av med några bilder..

Äldsta bilden jag har sparad ser ut såhär, och den bilen sålde jag 2007 tror jag:
Bild
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Störande

Inlägg av Glenn »

Just photobucket vet jag inte, men var det inte dom som hade en krasch för flera år sen då en massa obackupat data försvann ? ..men det finns ju mängder av sådana tjänster, och man märker mest att folk använder dom när det slutar fungera och forumposter plötsligt saknar bilder.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar