Äntligen ett nytt forum

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av SHySwe »

Hej Glenn,
den stämning som fanns förut kanske är borta? Som du säger, så beror den säkert på vilka som är aktiva för tillfället.
Däremot är min åsikt att TCS har en mycket bra attityd nu, oberoende av hur den var förut. Det funkar!
Så det blir bra att du aktiverar dej för TCS igen! Det vi är och gör på forumet, ÄR forumet.
Internet är ju inte större än att vi träffas på flera ställen, jag läser tex ibland sånt som du skrivit på tex RSB. Grabbens rc-hobby har dock skalat upp till 1:1... :) och när han fyllt 18 och tagit körkort så får han ta över den bil som nu skruvas ihop, med stöd av forumet varje gång jag fastnar i nåt jag inte kan hantera.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Glenn »

Vad kul att nån uppfattade den delen av mitt inlägg också :) ..Alltså att jag menade "Nu tar jag nya tag och ger det en chans till" :)

VI får väl se hur det blir som sagt.

Var det dej jag PM'ade med på RSB tro ? eller är det fler som finns både där och här ? :)

Jag har även stött på nån TCS'are på elektronikforumet vill jag minnas, och nån på jobbets forum tror jag också är medlem här.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av SHySwe »

Rubriken var "TCS-Glenn?" och jag tror inte att det finns fler med min signatur? :)
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av PierreW »

Känns lite som forumet i nuläget borde byta namn till Toyotasupporten ;)


Det är vad det "gamla goa" forumet blivit senaste tiden. Jag har inget emot att dela med mig av mina kunskaper/erfarenheter till folk med problem, tvärtom så tycker jag det är ganska tillfredställande på nått vis :mrgreen:
Men forumet är så dött i övrigt och som Glenn säger är den goa stämningen borta. :( I nuläget är vi väl kanske ca 10-15st som är aktiva, förutom alla 2-3 postare som aldrig dyker upp igen efter att dom fått hjälp med sin krånglande bil.

/ Bôsht på Toyotaklubben.se. Joinade 2004 ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av SHySwe »

Är det okej att citera sej själv? :?
srylul skrev: ...
Det vi är och gör på forumet, ÄR forumet.
...
Pierre, vad är det vi inte gör? Visa den riktning du vill ha genom att vara aktiv åt det hållet, så ser du om det finns respons.
Tex Fnys nygamla fotovariant är första försöket till att bredda intresset, i den riktningen, i detta forum.
Och Glenns nostalgitrippar med bilder från gamla träffar.
Det som funkar för mej, är jag med på! :thumbup:
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av PierreW »

srylul skrev:Är det okej att citera sej själv? :?
srylul skrev: ...
Det vi är och gör på forumet, ÄR forumet.
...
Pierre, vad är det vi inte gör? Visa den riktning du vill ha genom att vara aktiv åt det hållet, så ser du om det finns respons.
Tex Fnys nygamla fotovariant är första försöket till att bredda intresset, i den riktningen, i detta forum.
Och Glenns nostalgitrippar med bilder från gamla träffar.
Det som funkar för mej, är jag med på! :thumbup:
Jag försöker oftast blanda in lite sarkasm och humor i mina inlägg, på nått vis känns det inte som folk vill ha den "attityden" eller hur man ska förklara. Tråkiga raka svar verkar vara klyshan som går hem. Att skoja till det är liksom inte så lätt med folk som inte är regelbundet aktiva och man vet hur dem beter sig.
Som Funtopic jag startade, den är ju DÖD i princip, tycker det säger det mesta. En sån tråd på ett forum brukar vara en av de aktivaste, på ett annat forum jag besöker flitigt har den tråden fått över 50 sidor med postade inlägg. :?


Och jag vet att det är medlemmarna som är forumet. Men när Forumet består till en så stor del 5-10inläggs användare så kan det liksom inte bli den stämning man vill ha.

Ja vet inte riktigt hur man ska förklara situationen men helt klart är de inte som förr. Lite charmen med det hela är liksom borta, tyvärr.

Ps: Har alltid haft TCS som startsida, och kommer alltid ha ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Glenn »

Ja tyvärr är det ju så, nu är väl inte det oåterkalleligt så man kan ju hoppas att det går att vända, men precis som pierre skriver är det lite väl mycket "toyotadoktorn svarar", nån loggar in, ställer en fråga, får svar och försvinner.

Förr kunde man ju starta en nonsenstråd om nåt kul ämne och kolla in en timme senare och fem pers hade skrivit tjugo inlägg om saken..

Visst, forumet är dess användare, men just nu får man peta med en pinne för att leta livstecken.. det hjälper inte om några få personer försöker.

Jag postade mycket riktigt bilderna från gamla träffar för att se om det kunde blåsa lite liv.. nä.. nada, det enda som hände var att det klagades på att det var i fel kategori (vilket jag förvisso inte håller med om), men ingen respons.. jag har sett andra som jag tror försökt dra igång saker, men ingen respons..

Så var det inte förr, och vad det beror på är väl egentligen inte det intressanta, utan vad man gör för att ta sej tillbaka.


..Jag lyckades f.ö hitta bilderna sen kryssningen (efter mycket problem, dom visade sej ligga på det gamla kamerakortet, jag hade precis efter kryssningen bytt kort och då aldrig fört över bilderna till hårddisken, smidigt, not..) och började klippa lite i dom och skriva kommentarer, mend et känns ju lite som att det är meningslöst, jag lägger tid på det, sex personer kollar, ingen säger nåt.. då lägger jag hellre tiden på nåt annat..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av SHySwe »

Som jag ser det så är det som är vår gemensamma intresse på tcs: Toyota. Och det är ganska smalt i vårt lilla land?
Utbudet av forum, kvitter, ansiktsböcker osv där man "måste" vara med har inte minskat med tiden. Vilket gör att man delar upp sitt engagemang. Här är det inte många som är intresserade av tex Arduino, så jag gör såna inlägg på annan plats. Och hur stort är intresset för bävrar här? ;)
Men fortsätt försöka, bara att någon driver på gör att fler kommer med så småningom. Men det tar sin tid.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Glenn »

fast nu har vi ju haft en trevlig gemenskap här, jag tror aldrig jag träffat så många människor IRL som på detta forum, och jag har även umgåtts med några rent privat utanför forumet (alltså exkl träffar osv), det är väl ett bra betyg om något.

Jag har f.ö en Arduino Duemilanove :) ..dock föredrar jag PIC-arkitekturen.. ..och bävrar gillar väl alla ? :)

Jag tror inte det är ansiktsburken och gänget som har gjort detta.. jag tror det är helt andra skäl.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar