Äntligen ett nytt forum

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Dale »

Johnny Blade skrev:Man kan väl börja med att man inte gör ny trådar.
En sån där liten logga till vänster om adressfältet vore tjusigt(hur gör man en sån?).
Du tänker på nått liknande http://www.favicon.co.uk/ antar jag?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Glenn »

HELT värdelöst att inte flytta över data från det gamla forumet.

Det är som att be om att forumet ska dö, och det går inte att backa beslutet (efterssom det är extremt svårt att göra en merge av två olika databaser)

En läsbar databas är en dumpbar databas, detta är knappast det första forumet som byter från phpBB 2 till 3, det har gjorts tusentals gånger innan, MED behållande av databasen.

Observera att jag INTE har nåt emot phpbb3, det bör man absolut köra, det är att kasta själva databasen som är problemet.
Senast redigerad av Glenn den mån 02 mar 2009, 09:47:20, redigerad totalt 1 gånger.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Glenn »

En annan sak, varför står det "Obs, tryckfrihetslagen gäller!" på "Nyheter" ? vet personen som skrev det egentligen vad det innebär ?

Vad är texten egentligen avsedd för att ha för effekt ?

..Detta är mest en nyfiken fråga efterssom jag inte kan förstå varför det står så där :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Jonex »

Ja nytt forum blev det, rent och snyggt.

Hur gör vi med alla projekttrådar ? Är det tänkt att jag ska kopiera över hela min tråd till nya forumet ? eller kommer gamla projekttrådarna att fortsätta användas ?
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av amby »

Nice.. behövde ändå städa min projekt tråd lite
Användarens profilbild
behr
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:21:38
Årsmodell: 1988
PostOrt: Hässleholm

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av behr »

Tycker att det är ett stort misstag att inga flytta över användare och inlägg från det gamla forumet. Även om databasen är lite trasig kan det inte vara kärnfysik att lappa ihop den med något skript.

Och om det nu ska vara såhär måste det göras tydligare på www.toyotaklubben.se vad som gäller. Det går fortfarande att registera sig på gamla forumet och använda det som inget hänt...

Jag kommer att avvakta med detta...
Anders "Behr" Svanberg

ST165 1988, 3S-GTE++
MA70 1988, 7M-GTE
Användarens profilbild
Emman
Inlägg: 180
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:55:57
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: söder, sthlm

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Emman »

okay nu vill jag komma med lite klarhet.
allt är inte så lätt som det alltid verkar. dale med flera har försökt göra allt detta ni säger men det går inte (av anledningar jag inte förstår mig på själv) flytta över det gamla forumet. databasen är såvitt jag vet för trasig.

sen när det gäller användarna. det är ganska många och alla måste läggas in manuellt, vi arbetar med detta på kvällar och helger ideelt så ni förstår säkert att vi inte kan lägga in ALLA användare på nytt med allt vad adresser bilmodeller mm mm heter. vi har valt att göra detta med våra betalande medlemmar men resten får helt enkelt göra detta själva.

att skaffa ett nytt forum har vi ansett som en nödvändighet för att gå vidare på en grund som fungerar.

alla var dessutom inbjudna till klubbens årsmöte där utveckling av klubben och förändringar såsom denna diskuterades. alla var varmt välkommna att komma då och göra sin röst hörd och dessa förändringar vi gör nu klubbades igenom på mötet

detta kommer vara en lite bökig övergångsperiod men jag hoppas alla blir nöjda och ser fördelarna i slutänden

/Emelie
Före detta TCS räv

...numera billös med SL kort..
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av PierreW »

ja här är vi nu och vi får se vart detta leder :D
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:HELT värdelöst att inte flytta över data från det gamla forumet.

Det är som att be om att forumet ska dö, och det går inte att backa beslutet (efterssom det är extremt svårt att göra en merge av två olika databaser)

En läsbar databas är en dumpbar databas, detta är knappast det första forumet som byter från phpBB 2 till 3, det har gjorts tusentals gånger innan, MED behållande av databasen.

Observera att jag INTE har nåt emot phpbb3, det bör man absolut köra, det är att kasta själva databasen som är problemet.
Gamla databasen är inte längre ens dumpbar. Vi har försökt tanka ner den och det går inte. Finns en del reparations funktioner i databashanteringen men det blir felmeddelande där med. Support rycker på axlarna. Så illa är det.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Äntligen ett nytt forum

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:En annan sak, varför står det "Obs, tryckfrihetslagen gäller!" på "Nyheter" ? vet personen som skrev det egentligen vad det innebär ?

Vad är texten egentligen avsedd för att ha för effekt ?

..Detta är mest en nyfiken fråga efterssom jag inte kan förstå varför det står så där :)

Borttaget. Folk är ju olika. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar