Subaru

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Subaru

Inlägg av KelMer »

Fin bil, blir en bra brukis...varför kunde inte Avensis finnas med 4wd!??
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Subaru

Inlägg av PierreW »

KelMer skrev:Fin bil, blir en bra brukis...varför kunde inte Avensis finnas med 4wd!??
För att Brysselkol huvvena på Toyota Europe bestämmer vad vi ska köra och inte.
Och dom har väl lika bruna tungor som resten av slipsnissarna där nere runt EUs parlament.

Tänk om alla tillverkare kunde göra som Audi, inte för att jag gillar Audi eller tycker dom är bra bilar på nått vis.
Men dom har ett brutalt brett sortiment på just EN kaross, allt från en liten fjuttig snål diesel fyra till en stor stark V8 och AWD i samma kaross.
Ett utbud helt enkelt, va har världens största biltillverkare att erbjuda i Europa, inte ett jota jämfört med resten.

Toyota kunde ju i alla fall haft en T-sport version av de större modellerna.
För hur mycket pengar du än betalar för extrautrustning och tilläggspaket så får man fortfarande samma motor som i "basbilen"
Gör du samma grej med en tysk bil kan du ju i alla fall skryta för grannen att du valde den näst störste motorn till multimedia paketet :mrgreen:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
KE20
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 07:21:17
Bilmodell: KE20
Årsmodell: 1972

Re: Subaru

Inlägg av KE20 »

KelMer skrev:Fin bil, blir en bra brukis...varför kunde inte Avensis finnas med 4wd!??

Såg en sån här i NYC, Venza heter den;

Bild
Bild

Den spontana tanken var; en Avensis awd! Precis vad jag vill ha!
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Subaru

Inlägg av cheetah1 »

Själv skulle jag kunna tänka mig en Verso-S med 150 hk diesel, CVT och AWD. Låter inte det vettigt? Men nåt sånt skulle Toyota aldrig få för sig att tota ihop.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Subaru

Inlägg av cheetah1 »

Jaahapp, då har jag bytt ner mig, fast ändå upp. :) För att minska månadskostnaden lite (eller rätt mycket, nästan 2000 spänn) har jag bytt till en Legacy 2.0R Station (kombi) från 2006 med 9000 mil på klockan. Fullservad är den också. Köpte den märkligt nog obesiktigad, så det gjorde vi på Carspects dropin, kostnad 420 kronor, med blankt papper som resultat. Dock pekade han på några ställen där det började krypa lite brunt, och avgaseriet var väl inte det vackraste heller, lagat vid nåt tillfälle. P-bromsen funkade lite tveksamt också, men det hör väl till på en attomat, tidigare ägare har väl helt sonika inte använt den.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på vinterhjulen från -11:an, för att se så dom passade.

Bild
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Subaru

Inlägg av cheetah1 »

Skriv svar