S: Unichip piggyback ECU till MR2 Turbo

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

S: Unichip piggyback ECU till MR2 Turbo

Inlägg av kribbe »

Tänkte kolla intresset på denna. Om jag nu ändå ska använda Apexistyrning på MR2:an så kanske nån vill ha Unichipen.

Som sagt en Unichip piggyback ECU såld av http://www.tsmotor.com/sida.php?id=23 till förra ägaren av bilen. Även mappad av samma företag. Bilen den sitter på nu är en MR2 turbo 93 års modell

Här är mätresultatet. Det som fanns på bilen vid mappning (enligt förra ägaren) är: Apexi öppet luftfilter, 3tums avgassystem med dubbla blås back (det man ofta kan hittta på ebay) och Racekatalystor efter turbon.
Bild

Jag ska fixa en bild på själva ECUn i veckan.

Jag är däremot osäker på om man kan koppla denna direkt till en annan MR2 så att den fungerar optimalt eller om den måste mappas om för att stämma överens med just den motorn. I teorin bör det gå men rätta mig gärna om jag har fel.

Pris: Bud (Ett par tusen hade jag kanske tänkt att få ut för den)