ABS sensor till mr2

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
sirius
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 03 aug 2014, 22:49:58
Årsmodell: 0
PostOrt: stockholm

ABS sensor till mr2

Inlägg av sirius »

Behöver en ABS sensor till mr2 92:a
Vänster bak

Nån som har eller vet om det finns en annan bilmodel man kan plocka ifrån?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ABS sensor till mr2

Inlägg av Glenn »

Kolla tillverkare på ABS-systemet (troligen denso), vilken resistans den ska ha (står i verkstadshandboken) och titta sedan hur den ser ut, sen letar du på typ ebay efter andra sensorer som ser likadana ut, och har samma resistans (kan du få googla fram), sen kan du antingen försöka få säljaren att mäta mått på sensorn, eller så köper du och chansar :)

I princip ska det funka med vilken sensor som helst som har rätt resistans, men det är ju att föredra att den är till för samma tillverkare iaf, och ju bättre den passar desto mindre modifikation behöver man göra.

..Jag kör med en camrysensor (pirat) något moddad på min ST202, kostade nästan ingenting jämfört med den riktiga.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
sirius
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 03 aug 2014, 22:49:58
Årsmodell: 0
PostOrt: stockholm

Re: ABS sensor till mr2

Inlägg av sirius »

Tack för bra svar :) sensor beställd på eBay (hoppas det är rätt)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ABS sensor till mr2

Inlägg av Glenn »

Hoppas din chansning går lika bra som min chansning gjorde :)

I mitt fall fick jag dra kabeln en annan väg och sätta fast den med buntband efterssom original fästen inte passade, plus att själva sensorn riktades åt annat håll, men det påverkade inte funktionen.

Funktionen är kanon iaf, ABS'en används ju dagligen nu i halkan :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
sirius
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 03 aug 2014, 22:49:58
Årsmodell: 0
PostOrt: stockholm

Re: ABS sensor till mr2

Inlägg av sirius »

Den jag beställde funkade klockrent! Lite lätt modifiering så gick den att sätta dit.
Tack för tipset återigen, kostnaden blev 160kr ink frakt. Lite skillnad mot original som ligger på 2000kr :thumbup:
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ABS sensor till mr2

Inlägg av Glenn »

Kanon! jag blev rätt nöjd när jag sparade tusenlappar jag också :) ..kan man ha roligare för!
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar