K: Toyota MR2 Turbo

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Nimon
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 14 feb 2015, 13:00:44
Bilmodell: Toyota MR2
Årsmodell: 1990
PostOrt: 81336

K: Toyota MR2 Turbo

Inlägg av Nimon »

Hejsan!

Letar efter en toyota mr2 turbo, har vart sugen på en länge men iår skulle ja vilja slå slag
i saken och köpa mig ett fint exemplar så ja tänkte ja sätter ut annons här :)
För ett fint o väl servat exemplar så är ja såklart redo att lägga ut en bra slant!
Vill såklart att den ska vara besiktad eller vart besiktad utan nå större anmärkningar förra året.
PMa eller maila till nimonnex@hotmail.com och berätta lite och släng med nån bild om någon
skulle bli sugen.

mvh Niklas.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: K: Toyota MR2 Turbo

Inlägg av KACE80 »

Hej!

Ser att du inte fått något svar ännu, inte så konstigt kanske då det finns få MR2 Turbo därute och då ännu färre som kanske kan tänka sig att sälja sina pärlor :)
Vänsterstyrda ja då är de ytterligare ovanligare.

Jag skall inte göra dig "glad" med att säga att min är till salu, dock finns det en risk/chans att tanken om försäljning skall ske till våren/sommaren efter besiktningen :thumbdown:
Vissa personliga skäl som gör att jag nu tyvärr går i dessa tankar...


Jo bilen ifråga är en vänsterstyrd 91:a som rullat ganska exakt 17 500 mil och haft endast 3 ägare sen den kom till Sverige back in 2003.
2003-06 var det en "äldre" man som hade den. Historien var att han skulle tjäna en hacka på sin nyimporterade sportbil men blev så kär att han behöll den hela 3 år.
2006-09 var det en något yngre förmåga som ägde bilen..
Och ifrån 2009 tills idag så är det jag som vårdat denna pärla ömt och lagt både tid och pengar på att hålla den i bra skick och även återställa den i mer ett bättre/vackrare originalskick!

Finns så extremt mycket att skriva om allt man gjort och förfinat/installerat genom åren så det är ingen idé att sitta och skriva ner mer nu 8-)

Riktpriset jag tänker sätta är ganska exakt runt 100 000kr.
Bilen är entusiastförsäkrad på ett värde av 101 000 - 161 000kr

Jaja är du nyfiken så kan jag skicka över lite bilder då jag återställt min nu kraschade dator och räddat bilderna.

OBS : Denna tanke som jag nu går runt med gällande säljplaner är något som svider rejält i mitt hjärta och är på något sätt inte helt hundra ännu.
Riktigt svårt att slita sig ifrån en bil man verkligen aldrig trodde man kunde bli såhär kär i :-| !

Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: K: Toyota MR2 Turbo

Inlägg av KACE80 »

Jo en ganska viktig detalj...4
Färgen på min bil är Nautical Blue, en ovanlig djupt mörkblå färg.

Du får väl kanske se på bilder så småningom

Anton
Skriv svar