Delar sökes - Toyota Celica GT-Four ST205

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Jonssown
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 03 feb 2018, 12:40:14
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Mora
Land (Country): Sverige

Re: Delar sökes - Toyota Celica GT-Four ST205

Inlägg av Jonssown »

Glenn skrev: fre 23 mar 2018, 08:25:16 Det var ju iofs trevligt att jag fick tillfälle att tänka på framtiden för min ST205 också nån gång, har lite dåligt samvete att den bara står still i garaget.

För min del så väger jag mellan två alternativ, antingen original från UK för 5200 eller bilstein inserts för ~3500. Inte riktigt säker på vad jag tror är bäst där, bilstein är ju bra grejer och det är billigare, samtidigt är original alltid original.

Allra helst skulle jag iofs ha TRD, men det går ju knappt att köpa, och går det så är det antagligen väldigt dyrt.

Jag har f.ö kompletta fjäderben bak liggandes, köpte TRD-fjädrar fram och fjäderben bak med TRD-fjädrar av nån här på TCS för många år sedan, i alla fall påstods det vara TRD, det står ingenting på dom.
Kul! Återkom gärna om du drar igång bilen och skruvandet.
Original skulle jag tro är det bästa alternativet, även om kanske bilstein är billigare. Har dock 0 erfarenhet av Bilstein så kan ha fel där. TRD håller jag med om, det är ju ändå Toyota-delar på Steroider, hade gärna tagit TRD-dämpare framför OEM faktiskt om valet var mitt och tillgången var "möjlig".

Hur är skicket på dina kompletta fjäderben för bakaxeln? :)
Toyota Celica GT-Four ST205 (EU-Spec) - 1995
Skriv svar