Få centrallåset fjärrstyrt

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Locitope
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 12 maj 2015, 20:17:49
Årsmodell: 0
PostOrt: Norsborg

Få centrallåset fjärrstyrt

Inlägg av Locitope »

Grabbar kan nån av er något ställe där man kan få Installerat en såndär styrbox eller vad det bu heter, så att jag kan låsa dörrarna med fjärrkontroll, har en Toyota celica 90 , som redan har ett centrallås , så vill bara ha det fjärrstyrt + något enkelt larm , köpte själv ett kit från eBay men det är för svårt för mig då jag kan inget om det . Någon som vet ungefär Pris? Och ställe ? Har letat överallt hittar inget , hjälp
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Få centrallåset fjärrstyrt

Inlägg av Dale »

Dom dyrare är nog inte enklare att koppla in än dom billiga men dom dyrare har kanske bättre koppingsanvisningar. I det stora hela är det ju rätt enkelt då det går ut på att skicka en signal åt lås-hållet eller öppna-hållet fjärrledes. Koppla in den på låsknappen på förardörrens insida är troligen enklast.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Få centrallåset fjärrstyrt

Inlägg av Glenn »

fast då måste man ju dra kablar genom dörren så att säga, mindre skoj, eller ja, montera boxen i dörren.

Har för mej att det finns ett kontaktstycke under ratten man kan jacka in sej på iaf på ST165, troligen även T18.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Nizzehult
Inlägg: 456
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 17:41:52
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -
Ort: Ume'

Re: Få centrallåset fjärrstyrt

Inlägg av Nizzehult »

"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Få centrallåset fjärrstyrt

Inlägg av Fnys »

Tror det är som Dale säger: oavsett pris så kopplas dom in ung. likadant förutsatt att dom har samma funktioner.
Jag litar inte riktigt på sakerna som säljs på eBay när det gäller sånt här så skaffar jag inte ett DEFA-larm så kan jag rekommendera denna:
Viper 211HV 1,500-Ft. Keyless Entry System and Geek Squad® Installation
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar