Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
corollaalways
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 apr 2013, 12:54:00
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 0

Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av corollaalways »

Någon kunnig Tomgång Co=1,2 Hc=629. För ett år sedan helt bra.
Bilagor
30 dagar frist.
30 dagar frist.
20190302_113241.jpg (219.86 KiB) Visad 6869 gånger
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av cheetah1 »

Drar den olja?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av Glenn »

varmkördes bilen ORDENTLIGT ? ..de flesta besiktningsmän har koll och fattar att man ska köra bilen rejält varm om den inte klarar värdena, men vissa gör det inte..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
corollaalways
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 apr 2013, 12:54:00
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 0

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av corollaalways »

Olja tar den lika som vid förra problemfria besiktningen 1 år sedan. Kom med den varmkörd + teknikern plågade en sväng. På sistone blivit dum vid kallstart riktigt surar pluttrar igång med rökmoln. Van att den drar 0,61 men plötsligt 0,69. Undrar just var är sensor motortemp.?
corollaalways
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 18 apr 2013, 12:54:00
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 0

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av corollaalways »

En kod: Missfire Cylinder 3! Inverkar negativt?
Bilagor
20190318_171137.jpg
20190318_171137.jpg (219.28 KiB) Visad 6731 gånger
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av cheetah1 »

Felkod på misfire är allvarliga. Beror det på bränslebrist kan det sluta med att motorn spikar sönder sig.

Med det sagt tycker jag det ser ut som att du behöver byta tändstift.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Hc + Co! Mkt. Fel Vvti, Varför?

Inlägg av Glenn »

Svår att se på den ofokuserade bilden men hur gamla är stiften då ? dåliga stift kan ju helt klart vara boven, när byttes dom och vad är intervallet ?

Nu är ju saabarna med trionic extra känsliga, men jag fick ju en massa problem med min 9-5 2.0t där den betedde sej märkligt under laddtryck, jag hade ett papper på att service var gjord i tid och i den servicen skulle stiften bytas, men vis av erfarenheten tänkte jag byta stift ändå, och kunde konstatera att dels var det fel sorts stift i, dels var dom extremt slitna, dels var elektrodavståndet nästan dubbelt mot vad det skulle.. (berodde nog mycket på slitaget)

Fattar inte hur bilen ens funkade, men efter stiftbyte (till rätt sorts stift) försvann alla problem..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar