Dra ström till kupévärmare

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Dra ström till kupévärmare

Inlägg av no-one-else »

Hur drar jag in en strömsladd på bästa sätt till kupén på min Corolla -03, ( E120), för att få igång en kupevärmare? Måste jag använda ett uttag som skruvas fast eller kan jag köra med en lämplig förlängningssladd, som dras ut via motorhuven på nåt sätt?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Dra ström till kupévärmare

Inlägg av Glenn »

Vet ej hur det är på corollan, men oftast finns det ett hål i torpedväggen med gummilock man kan använda.

Bäst blir det ju att montera ett riktigt intag i fronten och dra en riktig värmarkabel in i kupen och ha ett uttag där.

Men jag känner folk som bara låter kabeln gå ut genom dörrspringan, vår norske vaktmästare på jobbet brukar kalla det "svensklösning" när han ser det :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Re: Dra ström till kupévärmare

Inlägg av no-one-else »

Det,enligt mig, bästa och enklaste stället att kabeln in i kupen, är där AC:ns dräneringsslang går ut, Stort hål med mindre slang och stor gummipropp. Ska inte vara något problem att klämma in en kabel där, hoppas jag. Sitter snett till höger om mittkonsolen rätt långt ner.
Skriv svar