Ljus

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ko rolla
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 16 sep 2011, 15:28:56
Bilmodell: toyota corolla
Årsmodell: 1996

Ljus

Inlägg av ko rolla »

Fick ett nytt litet problem med min toyota corolla 96a. halvljuset försvann och helljuslampan på instrumentpanelen började lysa istället, man får inte på halvljusen på något sätt. Har för mig att helljusen också försvann. Kollade säkringarna men alla är hela. Tänkte skaffa ett kopplingsschema för att se vad prylarna sitter någonstans men det var inte lätt, så jag får försöka hitta felet själv. Misstänker tre saker, halvljusautomatiken för sverige, ljusspaken, eller något relä ?!? Men innan jag börjar riva i grejerna undrar jag om någon här kan tänkas veta lite mer ?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Ljus

Inlägg av Glenn »

ingen aning om just corolla, men det finns någ nåt ljusrelä nånstans, eventuellt i motorrummet, skulle kolla där först.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
ko rolla
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 16 sep 2011, 15:28:56
Bilmodell: toyota corolla
Årsmodell: 1996

Re: Ljus

Inlägg av ko rolla »

Glenn skrev:ingen aning om just corolla, men det finns någ nåt ljusrelä nånstans, eventuellt i motorrummet, skulle kolla där först.
Lustigt nog har jag kollat alla reläer och säkringar i motorutrymmet samt innuti bilen, inkl. reläet för dagsljuskörningen.. alla är hela. Även jorden har god kontakt.
Skriv svar