Auris TouringSports

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Auris TouringSports

Inlägg av Glenn »

Nuförtiden anser tillverkaren att dne där första inkörningen redan är gjord på fabrik, alltså man "kör in" motorn i bänk innan den hamnar i bilen, och då byts oljan också.

Själv är jag lite skeptisk och skulle också bytt oljan ganska snabbt om jag hade köpt en ny bil, det kan ALDRIG skada..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Kloge
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 23 jan 2015, 21:36:16
Bilmodell: Verso Bensin
Årsmodell: 2018
PostOrt: Perstorp

Re: Auris TouringSports

Inlägg av Kloge »

Nu har bilen rullar nästan 2900 mil och vi är fortsatt nöjda.
Men en grej som har hänt tre ggr är att när jag står i en korsning och ska köra iväg så vill inte lådan växla förrän efter 5-8 sekunder.Det är som att lägga i ettans växel och sedan köra utan att växla upp.
Jag kan inte stanna i korsningen utan fått gasa ändå och varit uppe 4000 varv innan den börjat växla.

Toyotaverkstaden har ingen aning och inga felkoder finns. Vid samtliga tillfällen har det visserligen varit kallt men har kört någon mil innan det händer
Skriv svar