Info om bilen.
Bilen har gått 1000mil sen renoveringen, på de 1000milen så har olja/filter bytts 3ggr.
1995 Toyota MR2 Turbo Gen3 "JDM bil" 9900mil.
Bilen är högerstyrd som alla andra original generation 3: or.
Bilen är "gat mappad" på etanol och laddar 1,45bar & peakar 1,62. Bilen är tyvärr inte bänkad så jag vet inte vad för effekt det är i den. 360hk bör inte alls vara omöjligt ?? Den går iallafall riktigt bra.
* Targa tak.
* Nytt Defa larm.
* Helt nylackad i Maj 2009. Annan röd kulör än toyotas.
* Tonade rutor och tak.
* Yokohama Advan Racing fälgar (extremt lätta racing fälgar), med nytt Falken gummi.
* Tein superstreet coilovers, med 4st motorer och controller för att kunna ställa hårdhet ifrån bilen.
* Cusco fjäderbensstag fram och bak.
* Sparco mocca ratt.
* DEFI BF AMBER RED 60mm mätare inkl controller med peak, varning och 3min inspelnings möjligheter. Laddtryck, Oljetryck, Avgastemp samt Oljetemp.
* Apexi turbo timer.
* Blitz SBC-i Color, laddtryckstyrning med MÄNGDER av funktioner.
Vad är gjort på bilen ??
* Smidda kolvar, CP Pistons med nya ringar, ARP bultar i motorn.
Nya pckningar, original toyota gen3, stålpackningar.
* Ny kamremsats, original toyota.
* Ny vattenpump.
* Nya tändkablar och fördelare, rotor Toyota original.
* Fidanza lättat svänghjul.
* SPEC organisk koppling.
* T04e turbo.
* Extern, öppen wastegate.
* SARD 850cc spridare.
* Wallbro 255l pump.
* Större Intercooler.
* GreenCotton filter.
* 3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
* 100cells race katt.
* Apexi Power FC sprut.
För den som tycker att det är för lite effekt så kan man alltid hänga dit annan turbo, eller ännu enklare köpa roligare kammar.
* Det negativa med bilen är väl att batteriet hade behövts bytas ut.
* När man kör vid just 3200rpm så har jag ett skrammel ljud. känns som det kommer ifrån växelvajern. Det har varit så ett tag och har inte lagt ner speciellt med tid alls för att åtgärda det.
* Tein controllern fungerar inte, kan vara så att det är kabelbrott (har inte mätt upp kabeln) eller så är controllen trasig då finns den att köpa för 1500, om man vill använda den.
För ni som kan så vet ni att det är mycket pengar lagt på bilen i delar och inte minst utrustning. Kolla upp vad mätarna kostar eller Blitz boostcontrollern tex.
Nu har jag skrivit min mest utförliga annons någonsin

Pris idé bud? Kan också tex plocka bort Defi mätarna så har man redan kommit ner bra i pris. Eventuellt kan bil tas i inbyte. Lättast är väl att sälja den innan snö och slask kommer eller vänta tills våren då den ställs på igen.

Har fler bilder.