Toyota MR2 Turbo GT, Gen3

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
mikael_st
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 17:39:33
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Toyota MR2 Turbo GT, Gen3

Inlägg av mikael_st »

Diskussion från den låsta tråden S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad) fortsätter här:


Info om bilen.

Bilen har gått 1000mil sen renoveringen, på de 1000milen så har olja/filter bytts 3ggr.

1995 Toyota MR2 Turbo Gen3 "JDM bil" 9900mil.
Bilen är högerstyrd som alla andra original generation 3: or.

Bilen är "gat mappad" på etanol och laddar 1,45bar & peakar 1,62. Bilen är tyvärr inte bänkad så jag vet inte vad för effekt det är i den. 360hk bör inte alls vara omöjligt ?? Den går iallafall riktigt bra.

* Targa tak.
* Nytt Defa larm.
* Helt nylackad i Maj 2009. Annan röd kulör än toyotas.
* Tonade rutor och tak.
* Yokohama Advan Racing fälgar (extremt lätta racing fälgar), med nytt Falken gummi.
* Tein superstreet coilovers, med 4st motorer och controller för att kunna ställa hårdhet ifrån bilen.
* Cusco fjäderbensstag fram och bak.
* Sparco mocca ratt.
* DEFI BF AMBER RED 60mm mätare inkl controller med peak, varning och 3min inspelnings möjligheter. Laddtryck, Oljetryck, Avgastemp samt Oljetemp.
* Apexi turbo timer.
* Blitz SBC-i Color, laddtryckstyrning med MÄNGDER av funktioner.

Vad är gjort på bilen ??

* Smidda kolvar, CP Pistons med nya ringar, ARP bultar i motorn.
Nya pckningar, original toyota gen3, stålpackningar.
* Ny kamremsats, original toyota.
* Ny vattenpump.
* Nya tändkablar och fördelare, rotor Toyota original.
* Fidanza lättat svänghjul.
* SPEC organisk koppling.
* T04e turbo.
* Extern, öppen wastegate.
* SARD 850cc spridare.
* Wallbro 255l pump.
* Större Intercooler.
* GreenCotton filter.
* 3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
* 100cells race katt.
* Apexi Power FC sprut.

För den som tycker att det är för lite effekt så kan man alltid hänga dit annan turbo, eller ännu enklare köpa roligare kammar.

* Det negativa med bilen är väl att batteriet hade behövts bytas ut.
* När man kör vid just 3200rpm så har jag ett skrammel ljud. känns som det kommer ifrån växelvajern. Det har varit så ett tag och har inte lagt ner speciellt med tid alls för att åtgärda det.
* Tein controllern fungerar inte, kan vara så att det är kabelbrott (har inte mätt upp kabeln) eller så är controllen trasig då finns den att köpa för 1500, om man vill använda den.

För ni som kan så vet ni att det är mycket pengar lagt på bilen i delar och inte minst utrustning. Kolla upp vad mätarna kostar eller Blitz boostcontrollern tex.

Nu har jag skrivit min mest utförliga annons någonsin :)
Pris idé bud? Kan också tex plocka bort Defi mätarna så har man redan kommit ner bra i pris. Eventuellt kan bil tas i inbyte. Lättast är väl att sälja den innan snö och slask kommer eller vänta tills våren då den ställs på igen.


Bild

Bild

Bild

Bild


Har fler bilder.
Senast redigerad av mikael_st den sön 03 jan 2010, 22:19:00, redigerad totalt 4 gång.
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
greddyfreddy
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 06 jan 2010, 15:24:57
Årsmodell: 0
PostOrt: Älvsbyn
Land (Country): Sweden

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av greddyfreddy »

Här har ni killen alla pratar om. :lol:
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av KACE80 »

greddyfreddy skrev:Här har ni killen alla pratar om. :lol:
ÄLVSBYN!! Va f-n det e ju inte i gbg precis hehe :lol: ...
Användarens profilbild
Bauer669
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
Bilmodell: Supra MKIV Singel
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hortlax
Land (Country): Sweden
Ort: Hortlax-Piteå

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av Bauer669 »

Hehe, trevligt med fler fina bilar till norr =)
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av SHySwe »

greddyfreddy skrev:Här har ni killen alla pratar om. :lol:
lycka till med bilköpet
och välkommen till tcs!
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av Erkan »

Då vill jag nog se mr22 i sommar jag bor i umeå!!!!1
greddyfreddy
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 06 jan 2010, 15:24:57
Årsmodell: 0
PostOrt: Älvsbyn
Land (Country): Sweden

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av greddyfreddy »

srylul skrev:
greddyfreddy skrev:Här har ni killen alla pratar om. :lol:
lycka till med bilköpet
och välkommen till tcs!

Jag har varit medlem sen 2005 tror jag. Bara bytt namn sedan förra forumet. och det var ett par år senda, men jag hade en trimmad mr2a då också.
Kunde inte låta bli att äga en igen. :D

http://www.garaget.org/greddyfreddy/gallery
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av Erkan »

gillar du höger styrda japanska bilar?? ;)
mikael_st
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 17:39:33
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av mikael_st »

Ingen som verkar förstå att högerstyrt är det som gäller. Så fantastiskt skönt att köra.
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: S: Toyota MR2 Turbo GT, Gen3 (ny renoverad, trimmad)

Inlägg av mortil »

mikael_st skrev:Ingen som verkar förstå att högerstyrt är det som gäller. Så fantastiskt skönt att köra.
OH YEAH :D sjukt kul även på vintern :D
Skriv svar