Sveriges första rallystarlet!

Licensierade motorsporter, t.ex rally, nascar, F1 och annat som luktar olja och bränt gummi.
teamwilen
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 08 sep 2013, 15:13:01
Bilmodell: Toyota Starlet, App K
Årsmodell: 1979
PostOrt: Eskilstuna
Företagsnamn: Team Wilén

Sveriges första rallystarlet!

Inlägg av teamwilen »

Hej!

Min pappa Hans-Olof Wilén var först i sverige med att komma till start i en rallytävling med en Toyota Starlet. Han jobbade på Toyota i Strängnäs när bilmodellen lanserades. Vi köpte tillbaka bilen till teamet hösten 2011, dock inte mycket som stämde överens med utgångsobjeket 1979.

Hur som helst, jag (Pelle, minsta sonen i familjen) har gjort av med ungefär en jordenruntresa i svetstråd på karossen. Bytt skärmkanter, botten i dörrar o.s.v o.s.v.

Tiden har inte funnits till Starleten då jag själv har gjort en satsning i SM som tyvärr avbröts p.g.a arbetsplatsolycka. Men nu börjar Starleten äntligen bli klar. Här kommer någon bild.

Bild
Såhär bilen kommer se ut! Pappa in action, 1980-01-05. Seger i Std B, Goodyear Pokalen

Bild
Ny plåt på plats
Bild
Fronten får sig en rejäl omgång med svetsen, inte ett enda fäste kvar
Bild
Ny skärmkant och riktad bakskärm
Bild
Grundad
Bild
"Body/stenskottsskydd"
Bild
Lackad
Bild
Lite färg gör skaplig skillnad
Bild
Garagebild från 6 september 2013

P.S. Har ni grejer till första modellen Starlet (runda lysen) får ni jättegärna höra av er. Helst till Pelle@teamwilen.se eller 0733286873.

Vi har mest grejer till de fyrkantiga lysena, är öppen för bytesförslag/köpesförslag.
Toyotastarlet1979
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 07 feb 2015, 09:18:30
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 79
PostOrt: Hamar
Land (Country): Norge

Re: Sveriges första rallystarlet!

Inlägg av Toyotastarlet1979 »

Hei hvor kjøpte du skjermkant bak?
Toyotastarlet1979
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 07 feb 2015, 09:18:30
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 79
PostOrt: Hamar
Land (Country): Norge

Re: Sveriges första rallystarlet!

Inlägg av Toyotastarlet1979 »

Hei hvor kjøpte du skjermkanter?
Skriv svar