Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
Larco
Inlägg: 1044 Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby
Inlägg
av Larco » fre 28 aug 2009, 12:45:37
Kolla vad jag hittade
En ganska intressant rapport kring utvecklingsarbetet av 1ZZ-FE motorn som bla sitter i Celica ZZT230 och MR2 (MR-S) ZZW30, (1,8L, 143hk, VVTi).
http://www.spyderchat.com/1zzfe.pdf
Riktigt intressant att läsa då man ser vad de tagit hänsyntill när de designade motorn.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 |
Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD |
Projekttråd
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503 Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:
Inlägg
av Hemiyoda » fre 28 aug 2009, 12:48:17
Synd att dom lösa kolvringarna inte fungerade bara.
Erik Berg
Team B o d g e
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Larco
Inlägg: 1044 Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby
Inlägg
av Larco » fre 28 aug 2009, 13:02:10
Hemiyoda skrev: Synd att dom lösa kolvringarna inte fungerade bara.
Ja hur är det med det egentligen? exakt var är problemet och gäller det alla 1zz-fe?
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 |
Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD |
Projekttråd