Kommer Toyota någonsin...

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kommer Toyota någonsin...

Inlägg av cheetah1 »

JA!
Men i Sverige ska vi vara så förbannat PK och föregå med så förbannat gott exempel, så förmodligen kommer det inte komma en ny toyota hit med mer än typ 100 hästar...
darkjak
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 22:29:13
Bilmodell: Celica ST162
Årsmodell: 1988

Re: Kommer Toyota någonsin...

Inlägg av darkjak »

Bara för att bilar är miljövänliga är de inte tråkiga.
Det finns ju idag riktigt starka dieselbilar och Etanol är nästan alltid starkare än motsvarande bensinare.

Jag hoppas innerligt att Toyota släpper den där planerade Celican här borta, även om de sagt att de inte sak göra det. Sen håller ju Toyota på att släppa mer Scion-aktiga bilar i europa genom iQ och Urban Cruiser.
Förhoppningsvis lanserar de en motsvarighet till Scion tc här borta.
Bild

Förvisso framhjulsdrift, men det hade ju senaste Celican också. Kanske de kan släppa en Toyota tc GT-Four :shock:
Bild
Toyota Celica ST162
Senast uppdaterad: 6 mars 2009
darkjak
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 22:29:13
Bilmodell: Celica ST162
Årsmodell: 1988

Re: Kommer Toyota någonsin...

Inlägg av darkjak »

Nu har jag grävt och grävt, och äntligen fått fram lite info om nästa generations Celica.

http://jalopnik.com/5180224/2010-toyota ... yota-coupe
http://www.7tune.com/toyotasubaru-compa ... code-086a/

Det viktiga i sammanhanget är att bägge artiklar använder samma konceptbild:
Bild
2 miljoner yen är idag motsvarande 155 000 kronor, och med moms kan vi räkna med ett pris på kanske 200 000 kronor. Såklart tillkommer kostnaden för import mm, men jag tror att instegsversionen kommer hamna i samma region som Hyundai Coupe, det vill säga 250 000. Om jag inte missminner mig så ska instegsmodellen ha 170 hästar.

250 k för en bakhjulsdriven coupé med 170 häst boxermotor och Toyotas pålitlighet? Lätt värt!
Bild
Toyota Celica ST162
Senast uppdaterad: 6 mars 2009
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Kommer Toyota någonsin...

Inlägg av Suprafan »

Nu kom detta fram med Toyotas pålitlighet igen? Jag har då aldrig sett några bevis för detta.. De kanske inte är dåliga, men kvalitet är en smaksak. Rost tycker inte jag andas kvalitet.

Sen att det äntligen kommer nåt nytt från Toyota är väldigt bra, men 170 hk är ju en snikvariant, får ju iaf vara 250+ för att kunna nämnas som "sport" överhuvudtaget. Sen är ju vikten en avgörande detalj, det har Toyota aldrig varit speciellt duktiga på gällande celicorna iaf.
Skriv svar