Finns det något sprut du kan rekomendera och någon stans man kan köpa?Cyrix skrev:Jag skulle nog säga att ett nytt sprut nog är det bästa för att komma över 300hk.
Kolvar är väl egentligen det enda i bottendelen som du behöver byta.
Etanol eller bensin?
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Höganäs
- Land (Country): Sverige
Re: Etanol eller bensin?
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Etanol eller bensin?
Jag kör med Apexi Power FC, men verkar som det har blivit dyrt och svårt att få tag i. Sen beror det väl lite på hur händig med el du är, ifall du behöver något som är plug&play eller inte.jottaking skrev:Finns det något sprut du kan rekomendera och någon stans man kan köpa?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
- Bilmodell: MR2 turbo
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Höganäs
- Land (Country): Sverige
Re: Etanol eller bensin?
Ok då får det nog bli ett sådant när motorn kommer ihop.Cyrix skrev:Jag kör med Apexi Power FC, men verkar som det har blivit dyrt och svårt att få tag i. Sen beror det väl lite på hur händig med el du är, ifall du behöver något som är plug&play eller inte.jottaking skrev:Finns det något sprut du kan rekomendera och någon stans man kan köpa?
Inget annat man bör tänka på nu när man bygger om motorn?
Mvh/johannes
Re: Etanol eller bensin?
E85 funkar kalasbra!
motorn går otroligt jämnt och fint med oklanderliga avgasvärden även utan kat.
På min st185 funkar det bra med Fördelaren backad 10grader, Apexi neo (sk piggyback), st205 spridare, billigaste möjliga e-bay downpipe, 3" till bakaxeln sedan 2", en walbro255 bränslepump var jag tvungen att skaffa också. - kör 11hekto över ett ganska brett register problemfritt. Vad det ger i effekt har jag ingen aning om, det är ju långt under dina önskade 400, men med tanke på insatta pengar går den fenomenalt bra.
Som pendlarbil på körkortsmarginalen och för säkra omkörningar lite till drar den faktiskt inte riktigt 1,2 liter/mil, vid marchfarter på 160 ca 1,5 vilket är helt ok.
någon skrev om "påstådda" problem med e85... och två trasiga bränsletrycksregulatorer på trehundra mil tycker jag faller utanför sannolikhetens bortre gräns varför jag inte rekommenderar original där.
Just det, knölade dit en rpm max(tror jag de hette?) koppling också. Vet dock inte om det hade behövts egentligen utan följde ryktena där.
motorn går otroligt jämnt och fint med oklanderliga avgasvärden även utan kat.
På min st185 funkar det bra med Fördelaren backad 10grader, Apexi neo (sk piggyback), st205 spridare, billigaste möjliga e-bay downpipe, 3" till bakaxeln sedan 2", en walbro255 bränslepump var jag tvungen att skaffa också. - kör 11hekto över ett ganska brett register problemfritt. Vad det ger i effekt har jag ingen aning om, det är ju långt under dina önskade 400, men med tanke på insatta pengar går den fenomenalt bra.
Som pendlarbil på körkortsmarginalen och för säkra omkörningar lite till drar den faktiskt inte riktigt 1,2 liter/mil, vid marchfarter på 160 ca 1,5 vilket är helt ok.
någon skrev om "påstådda" problem med e85... och två trasiga bränsletrycksregulatorer på trehundra mil tycker jag faller utanför sannolikhetens bortre gräns varför jag inte rekommenderar original där.
Just det, knölade dit en rpm max(tror jag de hette?) koppling också. Vet dock inte om det hade behövts egentligen utan följde ryktena där.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Etanol eller bensin?
Varför har du backat 10 grader på fördelaren?Svenne skrev:E85 funkar kalasbra!
motorn går otroligt jämnt och fint med oklanderliga avgasvärden även utan kat.
På min st185 funkar det bra med Fördelaren backad 10grader, Apexi neo (sk piggyback), st205 spridare, billigaste möjliga e-bay downpipe, 3" till bakaxeln sedan 2", en walbro255 bränslepump var jag tvungen att skaffa också. - kör 11hekto över ett ganska brett register problemfritt. Vad det ger i effekt har jag ingen aning om, det är ju långt under dina önskade 400, men med tanke på insatta pengar går den fenomenalt bra.
Som pendlarbil på körkortsmarginalen och för säkra omkörningar lite till drar den faktiskt inte riktigt 1,2 liter/mil, vid marchfarter på 160 ca 1,5 vilket är helt ok.
någon skrev om "påstådda" problem med e85... och två trasiga bränsletrycksregulatorer på trehundra mil tycker jag faller utanför sannolikhetens bortre gräns varför jag inte rekommenderar original där.
Just det, knölade dit en rpm max(tror jag de hette?) koppling också. Vet dock inte om det hade behövts egentligen utan följde ryktena där.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com