Så då lägger vi lite pengar på bilen då...Få se hur mycket beroende på hur det går med jobbet...Inte lätt i bilindustrin nu.
Installerade Walbro pumpen för några veckorsen.

Och hade ju lite problem med svajande laddtryck så nu har jag skaffat mig en fin boostcontroller
Greddy profec b II

Få se hur jag gör med fulerailen nu...original ska tydligen inte funka så bra med walbro pumpen enligt WolfKatz
MEN en kompis kör med 550cc spridare och original railen och han har inga problem..så jag är inte så orolig när jag kör 440 spridarna.
Kanske försöker jag bygga om min eller köper jag en av wolfkatz.. men dom är dyra 2600kr typ
Försökte ju köpa en genom http://www.tcsmotorsports.com men dom hade tydligen inga hemma..Fast Wolfkatz kunde tydligen skicka till Sverige om man fråga snällt...
Måste säga att Greddy boostcontrollen fungerar mycket bra...
Riktigt snabb uppspolning av turbon...och skulle den skena finns det ju ett skydd som man kan ställa in så den stryper turbon.
Shoppinglista om jag har kvar jobbet om några veckor.
Nya Lager (vilka ska man välja?)
Packningar (toyota original)
Cp kolvar och eagel stakar
Koppling från Clutchmaster god för 340hk
Ny Fuel Rail eller modda
Plana.hona och lätta svängjul
Lacka motorn (tips på bra färg på blocket?)
Fungerar allt som det ska och jag känner mig rik efter det blir det ett sprut.
Hittar man ett bra/billigt Apexi power fc så blir det nog ett sådan.
DTA och Civinco är jag lite fundersam på.
Civinco är ju plugg and play men dyrast...14000kr, finns ioförsig kurser man kan gå i Göteborg för att lära sig programmera det vilket hade varit väldigt kul.
Någon som sett eller kört en 3sgte med Civinco sprut..http://www.civinco.com/