Simsters Celica GT4 CS -92
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Simsters Celica GT4 CS -92
hehe okej evo 6a fan du e galen!! grattis till köpet!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
- Simster
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 23:04:00
- Bilmodell: Celica GT-Four CS
- Årsmodell: 1992
Re: Simsters Celica GT4 CS -92
tack! den går riktigt bra faktiskt
körde mot min gamla gt4 ikväll, på de 3 första växlarna går dom ganska jämnt, evon är piggare innan laddet kommer än på gt4an, men det är på 4an och 5an som jag lämnar gt4an bakom.
däremot så känns det att den är lättare, och den är lättare att hantera dvs svänga osv.
evon spinner loss betydligt lättare!
tyvärr gör vikten sig påmind när det går för fort på dåliga vägar, den ligger inte lika stadigt (tungt?), där gt4an är lite mer tungstyrd vill evon gärna kränga lite och vandra i sidled när man tex bromsar hårt i en kurva. ska ställa om vingen till lite mer downforce
får ta det lugnt så man inte planterar den i diket.

körde mot min gamla gt4 ikväll, på de 3 första växlarna går dom ganska jämnt, evon är piggare innan laddet kommer än på gt4an, men det är på 4an och 5an som jag lämnar gt4an bakom.
däremot så känns det att den är lättare, och den är lättare att hantera dvs svänga osv.
evon spinner loss betydligt lättare!

tyvärr gör vikten sig påmind när det går för fort på dåliga vägar, den ligger inte lika stadigt (tungt?), där gt4an är lite mer tungstyrd vill evon gärna kränga lite och vandra i sidled när man tex bromsar hårt i en kurva. ska ställa om vingen till lite mer downforce

får ta det lugnt så man inte planterar den i diket.
