Stämmer detta?

Vilken modellFreiden skrev:Tjenare, kollade runt på garaget och läste precis, ska citera, "Du ett tipps, ta bort filtret på stubben.. du tappar lätt 20hk!!! har prövat 2-3ggr med olika på min.. de säger samma sak på toyota, denna bil gillar inte öppetfilter!!"^
Stämmer detta?![]()
Vad menar du med insuget? Kalluftssnorkeln som går från vänster stråkastare ut genom vänster skärm och mynnar ut vid luftfiltret?Freiden skrev:Kollade falk's guide på garaget, nån som har en bild på hur dom byggt en värmesköld? Ni som kör med öppet filter, har ni låtit insuget sitta kvar eller monterat bort det?
Jag har också för mig att det fanns färdiga avskärmningar till domFnys skrev:på G att beställa ett öppet filter från K&N, men det filtret som nu visas på deras officiella hemsida är inte som jag minns det...
...jag är 99% säker på att man förut fick med en typ av svart avskärmning till det K&N filtret som ska passa till celican. funderade på om jag drömt detta och det känns nästan så, för nu har jag googlat, kollat på ebay, amazon m.m. men utan en enda bild på ett öppet K&N filter med färdig avskärmning.
Mailade K&N för 4 dagar sedan och väntar fortfarande på svar.