Larco: Corolla G6R
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Larco: Corolla G6R
Ja man vet ju aldrig men det känns inte som så. Ska åka till däckfirman nu i eftermiddag så får de kolla på det.
Fick låna en såndär liten elektrisk kompressor utav en kollega och pumpade upp hjulet här nu. Får se hur det står sig. Har ingen lust att byta till reservhjulet.
Blir bara så irriterad att det så ofta är något som ska gå fel...
Fick låna en såndär liten elektrisk kompressor utav en kollega och pumpade upp hjulet här nu. Får se hur det står sig. Har ingen lust att byta till reservhjulet.
Blir bara så irriterad att det så ofta är något som ska gå fel...
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Larco: Corolla G6R
Nu håller det luften sen jag pumpade det. Kanske var det ventilen som dummade sig eller så ändå... Kändes lite märkligt bara. Tror inte att någon luftat det. Däckgubben kollade hjulet medan jag tittade på. Vi kunde inte hitta någon läcka eller något i däcket så han bytte ventilen för säkerhets skull. Nu är jag på lite bättre humör igen
Vad tror ni om ifylld text på däcken då? eller är det för nördigt?
Gjorde det på en av mina gamla 125or o tyckte det blev riktigt läckert

Vad tror ni om ifylld text på däcken då? eller är det för nördigt?
Gjorde det på en av mina gamla 125or o tyckte det blev riktigt läckert

Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Larco: Corolla G6R
Är nog lätt hänt det lossnar lite skräp inne i däcket/fälgen under monteringen och när det sedan pumpasdet iregel i en massa extra för däcket ska ploppa i fälgen ordentligt så släpper dom ju ur luft sen tills rätt det är rätt tryck. I å me de så kan de hamna lite skräp i ventilen så de inte håller tätt ordentligt. Blåser man sen i en milligram så blåser man rent ventilen och förhoppningsvis så blire tätt.. Lika så när man e på macken å kollar lufttrycken. Dutta i en skvätt på slute för å blåsa rent i ventilen. Skulle tro att det är mindre skräp från kompressorn än i ett hjul då de oftast brukar vara en massa filter å finesser på komressorerna men man vet ju inte. De har då funkat för mig.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Michael W
- Inlägg: 205
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 12:26:55
- Bilmodell: Celica GT4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Oskarshamn
- Land (Country): Sverige
Re: Larco: Corolla G6R
Haha, vita textsidor är ju asballt!Larco skrev:Nu håller det luften sen jag pumpade det. Kanske var det ventilen som dummade sig eller så ändå... Kändes lite märkligt bara. Tror inte att någon luftat det. Däckgubben kollade hjulet medan jag tittade på. Vi kunde inte hitta någon läcka eller något i däcket så han bytte ventilen för säkerhets skull. Nu är jag på lite bättre humör igen![]()
Vad tror ni om ifylld text på däcken då? eller är det för nördigt?
Gjorde det på en av mina gamla 125or o tyckte det blev riktigt läckert

Gör det så är du min idol, nästan så att jag ska ha det på mina 19 sen

Boats n hoes
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Larco: Corolla G6R
Köpte en rulle avgaslinda av Rickard o lindade grenröret lite igår 
Anledningen till denna insats är att bilen har en tändens att bli lite trött när man hamnar i en kö eller t o m stannar vid ett trafikljus som tar lite extra tid på sig. Så i hopp om att få ned motorrumstemperaturen lite och minska ev. uppvärmning av insugsluften började jag linda... En normal person hade nog inte ens märkt "problemet" dock
Såhär såg det ut när jag började

Hälften lindat

Allt lindat. Trångt som fan var det där nere.
Stropparna ska bort, lindans ändar ska friseras lite och värmeskölden ska tillbaka ovanpå. No one will ever know

Torkar ur lindan lite


Markerat på bilden syns snorkeln till luftburken vilket var anledningen att jag började fundera överhuvudtaget. Tycker den inte sitter riktigt optimalt. Mellan kylarbalken och huven sitter dessutom en gummilist så enda vägen för kalluften är genom hålet där lyktan sitter monterad, vilket ser stort ut på bilden men i verkligheten är det ganska trångt. Troligare andas den motorrumsluft istället.

Så här långt verkar det faktiskt ha gett lite resultat. Idag har den inte backat tändningen sådär märkbart som tidigare. Dessutom verkar bilen ha mer vrid på lågvarv vid mindre gaspådrag också, känns mycket trevligare. Hoppas det inte bara är placeboeffekt
Tycker det var värt några hundringar.

Anledningen till denna insats är att bilen har en tändens att bli lite trött när man hamnar i en kö eller t o m stannar vid ett trafikljus som tar lite extra tid på sig. Så i hopp om att få ned motorrumstemperaturen lite och minska ev. uppvärmning av insugsluften började jag linda... En normal person hade nog inte ens märkt "problemet" dock

Såhär såg det ut när jag började

Hälften lindat

Allt lindat. Trångt som fan var det där nere.
Stropparna ska bort, lindans ändar ska friseras lite och värmeskölden ska tillbaka ovanpå. No one will ever know


Torkar ur lindan lite



Markerat på bilden syns snorkeln till luftburken vilket var anledningen att jag började fundera överhuvudtaget. Tycker den inte sitter riktigt optimalt. Mellan kylarbalken och huven sitter dessutom en gummilist så enda vägen för kalluften är genom hålet där lyktan sitter monterad, vilket ser stort ut på bilden men i verkligheten är det ganska trångt. Troligare andas den motorrumsluft istället.

Så här långt verkar det faktiskt ha gett lite resultat. Idag har den inte backat tändningen sådär märkbart som tidigare. Dessutom verkar bilen ha mer vrid på lågvarv vid mindre gaspådrag också, känns mycket trevligare. Hoppas det inte bara är placeboeffekt

Tycker det var värt några hundringar.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Larco: Corolla G6R
Fixade lite med rollan igår.
Nya lampor då jag åkt med enbart ett halvljus ett tag

Sedan började jag på ett litet projekt jag velat göra ända sedan jag köpte bilen
någon som kan gissa?





Nya lampor då jag åkt med enbart ett halvljus ett tag


Sedan började jag på ett litet projekt jag velat göra ända sedan jag köpte bilen







Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: tis 05 maj 2009, 16:00:15
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1988
- Ort: Luleå
Re: Larco: Corolla G6R
Så för att sörja sveriges förlust mot danmark så gick jag raka vägen till tcs.com istället! Har fått i mig ett bar bärs förvisso, så jag kan ha missat något här i tråden nu men.. dom där ändrören var inte att leka med alltså 
Förövrigt: En liten müsig turbo i den där så...

Förövrigt: En liten müsig turbo i den där så...

- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Larco: Corolla G6R
Hehe, ja ne de där ändrören är i äkta japansk stil
De ska kapas någon gång när jag får lust.
En rapp turbo är jag väldigt sugen på men iom att jag kör med bilen dagligen så inga stora projekt just nu på denna.

En rapp turbo är jag väldigt sugen på men iom att jag kör med bilen dagligen så inga stora projekt just nu på denna.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
-
- Inlägg: 125
- Blev medlem: tor 16 apr 2009, 20:01:50
- Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
- Årsmodell: 99
- PostOrt: Floda
- Land (Country): Sverige
Re: Larco: Corolla G6R
Kan ju tipsa dej om
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.p ... c&start=15
turbokonventerade min corolla g6r för några år sedan hur det gick står i länken som är från det gamla forumet tyvärr fungerar inte bilderna bara en bild finns kvar om du vill ha tips så kan du alltid skicka pm
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.p ... c&start=15
turbokonventerade min corolla g6r för några år sedan hur det gick står i länken som är från det gamla forumet tyvärr fungerar inte bilderna bara en bild finns kvar om du vill ha tips så kan du alltid skicka pm