
(hittade ingen bra bild på själva bilen...)
----- Sammanfattning ----------------------
Motor:
* Gen2 3SGTE block. Toppdeckat och borrat med stressplatta.
* JE 86.5mm kolvar. "Tuff Skirt" coating.
* Eagle stakar
* ACL-race vev och ramlager
* ARP pinnskruv i ramlageröverfall och vevstakar
* Gen3 3SGTE topp
* ST202 kamaxlar
* Gen3 ståltopplockspackning
* ARP pinnskruv i toppen
* Oljekylare (stor...) med extra elektrisk pump som tar olja direkt från tråget. Oljesystemet ombyggt för kortare oljeväg.
* Generatorn flyttad till baksidan av motorn.
* Allt onödigt miljötrams borttaget.
Turbo och luft:
* Hemmabyggt långt grenrör i svartstål.
* Turbo: Garrett GT3071R 0.82AR anti-surge hus
* 38mm kina-wastegate
* 3-tums hemmabyggt avgassystem och downpipe
* Egenkonstruerat insug med invändiga trattar.
* ST202 60mm spjällhus
* Aluminium insugsrör 63+70mm
* Stor frontmonterad intercooler (ombyggd krockbalk)
* TIAL-dumpventil
Bränsle:
* Dubbla Walbro pumpar i tanken
* AN10 matning och retur
* Aeromotive regulator och filter.
* Toppmatade RC 1000cc spridare.
Drivlina:
* ACT xtreme tryckplatta med 6 puckars sinterlamell
* ST205 växellåda
* Torsen-diff bak
El/motorstyrning:
* Hemmabyggt sprut baserat på Megasquirt extra
* Bosch motorsport 2x2 spole, alternativt MSD 6A.
* Hemmabyggda mätare för EGT, oljetemperatur och oljetryck.
Detta är vad som är planerat till i vår. Bilen gick förra sommaren med en del av dessa modiferingar. Lämnade 417 hp, men det saknades en del på höga varv...
Största nyheten för i år är toppen och insuget. Målet är att få igång bilen i april och mappning i maj.
Läs om tidigare haverier och sådant i min gamla projekttråd:
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=24551