Bort med all krimskrams och du har en helt unik Celica.
Borde vara optimal som banbil, även om effekten kanske inte räcker till på rakorna, men ...
Om någon är seriöst intresserad, men bor långt bort så kan jag kika på den (bor ju i samma stad, så ....).
Mr Dezent skrev:Bort med all krimskrams och du har en helt unik Celica.
Borde vara optimal som banbil, även om effekten kanske inte räcker till på rakorna, men ...
Om någon är seriöst intresserad, men bor långt bort så kan jag kika på den (bor ju i samma stad, så ....).
fräsh var den!
men banbil? den har mindre motor (1.6l, 130hk?) än GT-i modellen (2,0 156hk)... är det för att det sitter en 4A-FE i?
vill inte slå dig på fingrarna, kanske något jag inte vet om med denna modell... om det nu är en st180 som jag tror att det är
PS: Den som köper den, säg till om gasdämparna till bagageluckan är slut
Fnys skrev:
fräsh var den!
men banbil? den har mindre motor (1.6l, 130hk?) än GT-i modellen (2,0 156hk)... är det för att det sitter en 4A-FE i?
vill inte slå dig på fingrarna, kanske något jag inte vet om med denna modell... om det nu är en st180 som jag tror att det är
PS: Den som köper den, säg till om gasdämparna till bagageluckan är slut
Nu kollade jag upp den på Transportstyrelsens hemsida. Angiven effekt är 96 kW = 130 hästar. Det borde betyda att det sitter en 5S-FE i den om jag inte är helt ute och cyklar.
Fnys:
Du har helt rätt.
Dock - går du fullt ut (rensad inredning inklusive skrapad asfaltsmatta, plastrutor, ordentligt chassi och rediga bromsar så kommer du ganska långt med 130 hk också ...
Du kommer definitivt inte bli snabbast, men du kommer ändock ha en bil som är riktigt rolig att ratta runt.
Låg vikt gör hur mycket som helst och Celicorna är ju inte alltför tunga original.
Jag är nästan lite sugen själv ...
Sist jag såg denna IRL så tyckte jag dock att den såg sådär ut i skicket.
Bilderna behöver ju inte säga sanningen ...
Men å andra sidan har jag aldrig getts tillfälle att studera den närmare ...
140hk känns la riktigt klent i en banbil eller..
även om den är lättare än St182.. Men ovanlig jo det håller jag med om...fast Jag tycker inte den är snygg