Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Då skiter jag i att köpa grenrör och downpipe.
Någon som testat öppen dump på era ST165?
Har hört att det kan förstöra och ge för fet blandning. M.M ??
Någon som testat öppen dump på era ST165?
Har hört att det kan förstöra och ge för fet blandning. M.M ??
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Det satt öppen dump på min när jag köpte den... Öppen dump ger fet blandning vid växlingar ja. Det smäller i avgasröret och slår meterlånga eldsflammor (iaf en gångscape_2_paradise skrev:Då skiter jag i att köpa grenrör och downpipe.
Någon som testat öppen dump på era ST165?
Har hört att det kan förstöra och ge för fet blandning. M.M ??

Köp en återcirkulerande istället, de är anpassade för bilar med Luftmängdsmätare.
Obs du behöver inte en dump om du inte kör höga laddtryck. Bilen går ej fortare på något vis. Ofta får man tom lite sämre respons på turbon. Det dumpar dock gör bra är att skydda turbon och förlänga livslängden något vid högre laddtryck.
Bara så du vet

Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Det var den här modellen jag köpte..scape_2_paradise skrev:Ang Ruch Racing. Så brukar jag hänga med dom. har varit på alla race de senaste åren. Har även sett din bil.
Finns en hemsida som heter clutchmasters?? Vilken av deras kopplingar köpte du? Finns olika kitt..
Vilka eftermarknadskopplingar är bra? Finns ju ett stort urval på Ebay.
Någon som har en koppling att sälja? Betalar extra, bara jag slipper hålla på att krångla på Ebay!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACIN ... ccessories
Trevligt att kanske få se en annan gt4 på Rush racing nästa år då

- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Spang på denna annonsen precis och ringde upp killen.
Troligen, skulle det komma en och köpa allt imån. Suck! ;(
http://www.blocket.se/uppsala/Reserdela ... ?ca=17&w=3
Passar Supra MK3 Turbon rakt på min? Är den bättre?
Hur stora spridare har jag original?
TVIS ? Är det original insug, eller något bättre?
Har otroligt mycket frågor. Snällt att ni tar er tid att svara!

Troligen, skulle det komma en och köpa allt imån. Suck! ;(
http://www.blocket.se/uppsala/Reserdela ... ?ca=17&w=3
Passar Supra MK3 Turbon rakt på min? Är den bättre?
Hur stora spridare har jag original?
TVIS ? Är det original insug, eller något bättre?
Har otroligt mycket frågor. Snällt att ni tar er tid att svara!





-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Inte omöjligt ja kommer ner ocksåamby skrev:Det var den här modellen jag köpte..scape_2_paradise skrev:Ang Ruch Racing. Så brukar jag hänga med dom. har varit på alla race de senaste åren. Har även sett din bil.
Finns en hemsida som heter clutchmasters?? Vilken av deras kopplingar köpte du? Finns olika kitt..
Vilka eftermarknadskopplingar är bra? Finns ju ett stort urval på Ebay.
Någon som har en koppling att sälja? Betalar extra, bara jag slipper hålla på att krångla på Ebay!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACIN ... ccessories
Trevligt att kanske få se en annan gt4 på Rush racing nästa år då


- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Alltid kul med gt4ormortil skrev:
Inte omöjligt ja kommer ner ocksåvet att några av er brukar ju va hos oss på JRC´s race
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Larco skrev:Det satt öppen dump på min när jag köpte den... Öppen dump ger fet blandning vid växlingar ja. Det smäller i avgasröret och slår meterlånga eldsflammor (iaf en gångscape_2_paradise skrev:Då skiter jag i att köpa grenrör och downpipe.
Någon som testat öppen dump på era ST165?
Har hört att det kan förstöra och ge för fet blandning. M.M ??), inte bra....
Köp en återcirkulerande istället, de är anpassade för bilar med Luftmängdsmätare.
Obs du behöver inte en dump om du inte kör höga laddtryck. Bilen går ej fortare på något vis. Ofta får man tom lite sämre respons på turbon. Det dumpar dock gör bra är att skydda turbon och förlänga livslängden något vid högre laddtryck.
Bara så du vet
saabs original dump borde ju funka att köra. de är ju samma som audi har på nåra modeller. ska väl klara upp till 1.5 bar tror ja . och är återcirkulerande.
behöver du en sån scape_2_paradise så har ja en . bara hämta om du har vägarna förbi

- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Är iväg, så kan inte kolla. Sitter det någon återcirulerande dump original på min st165?
Ang saab dumpen, så låter det mycket intressant!
Jag brukar även vara med JRC på deras race och kolla.
Pratade med en kille igår som har ett chippat styrdon till min bil.
Han påstod att det är addaptivt. Kan det verkligen stämma?
Leter även efter en internet sida som har downpipe till min bil.
Har hört att det finns någon Japs sida?
Kul att ni svarar och håller igång min tråd!

Ang saab dumpen, så låter det mycket intressant!
Jag brukar även vara med JRC på deras race och kolla.
Pratade med en kille igår som har ett chippat styrdon till min bil.
Han påstod att det är addaptivt. Kan det verkligen stämma?
Leter även efter en internet sida som har downpipe till min bil.
Har hört att det finns någon Japs sida?
Kul att ni svarar och håller igång min tråd!


- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Mortil---- Vart har du köpt dina mudflaps?



- NetNeoN
- Inlägg: 53
- Blev medlem: lör 30 maj 2009, 12:49:11
- Bilmodell: Gt4 (ST165)
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: västervik
Re: Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Ang spridarna är dom 440cc klarar vell ca 300hk vet inte exakt när dom bottnar.