Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyota Celica gt4 carlos sainz edition -92
Toyota Celica gt4 st165-88
Toyota Celica gti st162-86-88
Bmw 525i M paket-93 #såld#
Bmw 518i-95 #såld#
Suzuki Vitara JLX-92
Ojoj, det brukar tydligen se ut sådär har jag förstått av andra som lagar St165´or. Inte kul.
Men kämpa på du så blir det bra.
EDIT : Läste några sidor bakåt i tråden där du hade fundering om TVIS.
T-VIS har du redan på din motor om den inte är bortplockad av någon tidigare ägare. Och hur vet man det då ?
Jo man drar bilen på växlarna upp till 5-5 500 varv , ändras motorljudet vid 4000 så har du T-VIS.
Jag personligen tycket det låter grymt, motorn ändrar ljud helt och hållet.
Mk3 turbon passar rakt på St165-grenrör, flödar bättre än org Ct26. Köp om du har chansen, den turbon är eftertraktad.
Det som blir skillnaden är att du troligen får bygga eget fäste till Wg-klockan men det är ju ganska lätt.
scape_2_paradise skrev:Tack för all info! Jag letar färgkod utan framgång
Ganska säker på att det är 3E5 men se upp för det finns en ljusare och en mörkare variant.
Farsans Corolla blev i fel färg efter en viltolycka trots att det var 3E5 och trots att vi rekondade lacken vilket lackfirman sa skulle lösa problemet.