skilnader på olika celica gt4/alltrac bromsar?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jonny
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 01:12:54
Bilmodell: supra
Årsmodell: 1993
PostOrt: skellefteå
Land (Country): sweden

skilnader på olika celica gt4/alltrac bromsar?

Inlägg av jonny »

mitt första in lägg! 8-)
är en toyota fantast som gjort slag i sak och köpt en ny vinter bil! blev en toyota celica carlos sainz -92 nu är det så att besikningen tyckte att en av skivorna inte var nog bra så jag funderar på gå igenom alla broms ok och byta klossar plus skivor, sen måla oken. har köpt mycke på internet till min sommar bil (mkiv) och tänkte att jag skulle beställa lite grejor till celican också men jag blir lite fundersam om det kommer att passa eller om ni har bra tips på var man kan köpa det billigare

se länken för skivorna jag funderar på
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 588wt_1003
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: skilnader på olika celica gt4/alltrac bromsar?

Inlägg av cheetah1 »

jonny skrev:mitt första in lägg! 8-)
...och köpt en ny vinter bil! blev en toyota celica carlos sainz -92 nu är det så att besikningen...
What?! Den är säkert enormt rolig att köra på vintern, men jag vet inte om jag skulle vilja göra det med en bil det bara har gjorts 5000 stycken av.. .___.

Men välkommen, för all del! Här finns det gott om fellow toyotafantaster. :)
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: skilnader på olika celica gt4/alltrac bromsar?

Inlägg av Dale »

Mät dom du har å kolla. Vet att USA bromas vs EU bromsar skiljer sig på Supra MKIV iaf. Om det är lika på Celicorna vet jag inte.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
jonny
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 01:12:54
Bilmodell: supra
Årsmodell: 1993
PostOrt: skellefteå
Land (Country): sweden

Re: skilnader på olika celica gt4/alltrac bromsar?

Inlägg av jonny »

What?! Den är säkert enormt rolig att köra på vintern, men jag vet inte om jag skulle vilja göra det med en bil det bara har gjorts 5000 stycken av.. .___.

Men välkommen, för all del! Här finns det gott om fellow toyotafantaster.
rolig vinter bil tror jag det blir också. jag kör kanse 1-2 gånger per vecka då jag går till jobbet! så nog ska det bli en rolig vinter bil... jag får ta och mätta i helgen och se om hur stora dom är!
Skriv svar